Radio luistercijfers: NPO Radio2 opnieuw winnaar

Radio luistercijfers: NPO Radio2 opnieuw winnaar
  • Media
  • 24 mrt 2020 @ 10:14
  • 7215 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Radio

Uit de luistercijfers van NLO/GfK over de maanden januari- februari 2020 komt NPO Radio2 in de categorie 10+ weer als winnaar uit de bus. Radio538 doet in de categorie 20-49 jaar (16,5%) goede zaken.

In de categorie van 10 jaar en ouder (10+) staat NPO Radio 2 (13,7%) op nummer 1, gevolgd door Radio10 (10,7%), Radio538 (10,7%) en Qmusic (9,2%).

Kijkend naar het weekbereik 10+ staat Radio 538 boven, gevolgd door NPO Radio2, QMusic en Radio10.

538 is nummer 1 in de doelgroep 20 – 49 jaar. Het marktaandeel van 16,5% is hoger dan dezelfde meetperiode vorig jaar (16,2%). Ook de ochtend- en middagshow van 538 staan bovenaan in de doelgroep 20 – 49 jaar. Menno de Boer - radio director 538: ‘Deze eerste meetperiode is, naast alles wat er op dit moment in de wereld gebeurt, een hele spannende. Het is geweldig te zien dat de 538 Ochtendshow sinds het begin met afstand de #1 ochtendshow van Nederland is en de middag, ondanks het missen van Coen Swijnenberg, met glans wint. Hopelijk zet deze meting de toon voor 2020. Ondanks alle ellende willen we er een mooi radiojaar van maken.’

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.778 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 35 minuten per dag. De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 2 minuten. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken