Radio luistercijfers: NPO Radio2 opnieuw winnaar
- Media
- 24 mrt 2020 @ 10:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Radio
- 24 mrt 2020 @ 10:14
- Sjaak Hoogkamer
Uit de luistercijfers van NLO/GfK over de maanden januari- februari 2020 komt NPO Radio2 in de categorie 10+ weer als winnaar uit de bus. Radio538 doet in de categorie 20-49 jaar (16,5%) goede zaken.
In de categorie van 10 jaar en ouder (10+) staat NPO Radio 2 (13,7%) op nummer 1, gevolgd door Radio10 (10,7%), Radio538 (10,7%) en Qmusic (9,2%).
Kijkend naar het weekbereik 10+ staat Radio 538 boven, gevolgd door NPO Radio2, QMusic en Radio10.
538 is nummer 1 in de doelgroep 20 – 49 jaar. Het marktaandeel van 16,5% is hoger dan dezelfde meetperiode vorig jaar (16,2%). Ook de ochtend- en middagshow van 538 staan bovenaan in de doelgroep 20 – 49 jaar. Menno de Boer - radio director 538: ‘Deze eerste meetperiode is, naast alles wat er op dit moment in de wereld gebeurt, een hele spannende. Het is geweldig te zien dat de 538 Ochtendshow sinds het begin met afstand de #1 ochtendshow van Nederland is en de middag, ondanks het missen van Coen Swijnenberg, met glans wint. Hopelijk zet deze meting de toon voor 2020. Ondanks alle ellende willen we er een mooi radiojaar van maken.’
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.778 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 35 minuten per dag. De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 2 minuten. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes