Mediahuis lijft NDC in
- Media
- 14 sep 2020 @ 12:03
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Overname
- 14 sep 2020 @ 12:03
- Sjaak Hoogkamer
De aandeelhouders van NDC mediagroep, FB Oranjewoud en JM Fonds, hebben samen met Mediahuis Groep een principeakkoord bereikt over de overname van NDC door Mediahuis.
NDC mediagroep is het grootste onafhankelijke mediabedrijf in NoordNederland. Met de regionale dagbladen Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant, Friesch Dagblad en tientallen lokale nieuws- en weekbladen, bereikt NDC wekelijks meer dan 2 miljoen mensen, zowel in print als online. De Europese mediagroep Mediahuis is in Nederland uitgever van NRC, De Telegraaf, De Limburger, Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en de Gooi- en Eemlander.
De huidige aandeelhouders FB Oranjewoud en JM Fonds zien in Mediahuis Groep de juiste strategische partner om NDC een duurzame toekomst te garanderen
De geplande overname versterkt naar eigen zeggen beide partijen. Zo sluit de geografische dekking van NDC goed aan bij de overige activiteiten van Mediahuis in de Nederlandse markt. Tegelijkertijd vormen de NDC-merken een verrijking voor de Mediahuis-portfolio.
De overname stelt NDC mediagroep in staat om aan digitale en commerciële slagkracht te winnen. NDC zette de afgelopen jaren al belangrijke stappen in de digitale transformatie van haar organisatie en merken. Mediahuis voegt hier als groep de nodige schaalvoordelen en expertise aan toe om in een volgende fase de digitale transformatie van NDC te versnellen en haar onafhankelijke regionale journalistiek en leidende positie in Noord-Nederland succesvol te bestendigen. Pier Baarsma, algemeen directeur NDC mediagroep: ‘Mediahuis is een sterk internationaal mediabedrijf met veel professionele knowhow, verstand van regionale kranten en de financiële middelen om ons verder te helpen in de digitale transformatie.’
NDC mediagroep is het grootste onafhankelijke mediabedrijf in NoordNederland. Met de regionale dagbladen Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant, Friesch Dagblad en tientallen lokale nieuws- en weekbladen, bereikt NDC wekelijks meer dan 2 miljoen mensen, zowel in print als online. De Europese mediagroep Mediahuis is in Nederland uitgever van NRC, De Telegraaf, De Limburger, Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en de Gooi- en Eemlander.
De huidige aandeelhouders FB Oranjewoud en JM Fonds zien in Mediahuis Groep de juiste strategische partner om NDC een duurzame toekomst te garanderen. De geplande overname versterkt naar eigen zeggen beide partijen. Zo sluit de geografische dekking van NDC goed aan bij de overige activiteiten van Mediahuis in de Nederlandse markt. Tegelijkertijd vormen de NDC-merken een verrijking voor de Mediahuis-portfolio.
De overname stelt NDC mediagroep in staat om aan digitale en commerciële slagkracht te winnen. NDC zette de afgelopen jaren al belangrijke stappen in de digitale transformatie van haar organisatie en merken. Mediahuis voegt hier als groep de nodige schaalvoordelen en expertise aan toe om in een volgende fase de digitale transformatie van NDC te versnellen en haar onafhankelijke regionale journalistiek en leidende positie in Noord-Nederland succesvol te bestendigen. Pier Baarsma, algemeen directeur NDC mediagroep: ‘Mediahuis is een sterk internationaal mediabedrijf met veel professionele knowhow, verstand van regionale kranten en de financiële middelen om ons verder te helpen in de digitale transformatie.’
We waarderen het dat de aandeelhouders van NDC mediagroep ons het vertrouwen geven om de toekomst van NDC op een duurzame manier te garanderen
Gert Ysebaert, CEO Mediahuis Groep: ’De voortgaande digitaliseringmaakt het voor mediabedrijven noodzakelijk om de krachten tebundelen, schaalvoordelen optimaal te gebruiken en te leren van elkaars expertise. De sterke regionale merken van NDC, elk met hun eigen signatuur, hebben alles in zich om hun leidende marktpositie te versterken en hun onafhankelijke journalistiek verder te verankeren in de Noord-Nederlandse samenleving. We waarderen het dat de aandeelhouders van NDC mediagroep ons het vertrouwen geven om detoekomst van NDC op een duurzame manier te garanderen. We committeren ons richting de ruim twee miljoen mensen in NoordNederland om hun media te koesteren en een warm thuis te bieden binnen onze groep. We kijken ernaar uit om, zodra dat kan, de nieuwe NDC-collega’s binnen onze groep te verwelkomen.‘
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes