Talpa Gaming lanceert Playtime
- Media
- 22 sep 2020 @ 10:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Gamification
- 22 sep 2020 @ 10:19
- Sjaak Hoogkamer
De Gaming-divisie van Talpa Network lanceert Playtime, een nieuw Nederlands online spelplatform met exclusieve Nederlandse content als Lingo, Dolfje Weerwolfje en Denksport, aangevuld met bijzondere Originals.
Playtime is een streaming-platform waarop spelers meer dan 300 games in verschillende categorieën en moeilijkheidsgraden kunnen spelen zonder ze te downloaden. Playtime heeft klassiekers van legendarisch gamebedrijf Atari, exclusieve Nederlandse content als Lingo, Denksport, Kikker en Dolfje Weerwolfje, plus content van internationale merken als Studio 100, Disney, Cartoon Network en Nickelodeon.
Veilige kids omgeving
Het platform is de afgelopen maanden door duizenden Nederlanders ge-beta-test en Playtime is nu klaar voor een groot en breed publiek. Voor de jongere spelers is er een veilige kids-omgeving waarvoor ouders een profiel kunnen instellen. Op die manier hebben kinderen uitsluitend toegang tot spelletjes die voor hun leeftijdscategorie geschikt zijn.
Playtime is een initiatief van Talpa Gaming, powered by Azerion: een joint venture tussen Talpa Network, en Azerion, Europees marktleider in casual gaming.
Hun gebundelde krachten maken Playtime een sterk merk binnen de casual games-markt. Louise van Nispen, CEO van Talpa Gaming: ‘Meer dan acht miljoen Nederlanders van alle leeftijden spelen graag online, inmiddels de snelst groeiende vorm van entertainment. Met Playtime bieden we een hoogwaardig en onderscheidend platform door de specifieke focus op de Nederlandse consument, de gebruiksvriendelijkheid en de unieke selectie aan games van topmerken. De kennis van de Nederlandse markt en mediakracht van Talpa Network in combinatie met de technische expertise van Azerion maakt Playtime een geweldig platform voor het hele gezin.’
De lancering van Playtime wordt ondersteund met een tv-campagne, digital en social advertenties.
De tv-commercial van Playtime is voortgekomen uit een samenwerking tussen het Bureau van Talpa Network en regisseur Michael Middelkoop. Playtime is speelbaar op smartphone, tablet en PC. Het platform is snel en gemakkelijk op te starten via webpagina Playtime.nl. Een abonnement is de eerste maand gratis. Na deze proefperiode kunnen abonnees voor een vast laag bedrag van €4.99 per maand onbeperkt spelen op maximaal 5 schermen tegelijk.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management