Talpa Gaming lanceert Playtime
- Media
- 22 sep 2020 @ 10:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Gamification
- 22 sep 2020 @ 10:19
- Sjaak Hoogkamer
De Gaming-divisie van Talpa Network lanceert Playtime, een nieuw Nederlands online spelplatform met exclusieve Nederlandse content als Lingo, Dolfje Weerwolfje en Denksport, aangevuld met bijzondere Originals.
Playtime is een streaming-platform waarop spelers meer dan 300 games in verschillende categorieën en moeilijkheidsgraden kunnen spelen zonder ze te downloaden. Playtime heeft klassiekers van legendarisch gamebedrijf Atari, exclusieve Nederlandse content als Lingo, Denksport, Kikker en Dolfje Weerwolfje, plus content van internationale merken als Studio 100, Disney, Cartoon Network en Nickelodeon.
Veilige kids omgeving
Het platform is de afgelopen maanden door duizenden Nederlanders ge-beta-test en Playtime is nu klaar voor een groot en breed publiek. Voor de jongere spelers is er een veilige kids-omgeving waarvoor ouders een profiel kunnen instellen. Op die manier hebben kinderen uitsluitend toegang tot spelletjes die voor hun leeftijdscategorie geschikt zijn.
Playtime is een initiatief van Talpa Gaming, powered by Azerion: een joint venture tussen Talpa Network, en Azerion, Europees marktleider in casual gaming.
Hun gebundelde krachten maken Playtime een sterk merk binnen de casual games-markt. Louise van Nispen, CEO van Talpa Gaming: ‘Meer dan acht miljoen Nederlanders van alle leeftijden spelen graag online, inmiddels de snelst groeiende vorm van entertainment. Met Playtime bieden we een hoogwaardig en onderscheidend platform door de specifieke focus op de Nederlandse consument, de gebruiksvriendelijkheid en de unieke selectie aan games van topmerken. De kennis van de Nederlandse markt en mediakracht van Talpa Network in combinatie met de technische expertise van Azerion maakt Playtime een geweldig platform voor het hele gezin.’
De lancering van Playtime wordt ondersteund met een tv-campagne, digital en social advertenties.
De tv-commercial van Playtime is voortgekomen uit een samenwerking tussen het Bureau van Talpa Network en regisseur Michael Middelkoop. Playtime is speelbaar op smartphone, tablet en PC. Het platform is snel en gemakkelijk op te starten via webpagina Playtime.nl. Een abonnement is de eerste maand gratis. Na deze proefperiode kunnen abonnees voor een vast laag bedrag van €4.99 per maand onbeperkt spelen op maximaal 5 schermen tegelijk.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing