Robijn geurabri van Scent the Brand
- Media
- 28 okt 2020 @ 11:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Promotie
- 28 okt 2020 @ 11:09
- Sjaak Hoogkamer
Geurmarketing bureau Scent the Brand heeft in samenwerking met JCDecaux, Unilever en Mindshare speciale geurabri’s ontwikkeld.
Geur is het medium dat een direct effect heeft op het gedrag van consumenten en shoppers.
Ons associatief vermogen brengt ons in een onderdeel van een seconde in contact met het product en merk. En als je daarbij volgens Scent the Brand precies de juiste geur weet te vinden is het resultaat altijd positief. De Zwitsal geur kennen we allemaal. Het legt in ons brein direct het verband tussen “baby” en “Zwitsal” en positieve ervaringen. Maar de toepassingen beperken zich niet tot de geuradvertentie in Libelle of de geurdisplay instore. Het is nu ook buiten te beleven.
Lastig
Renske Bernard van Mindshare licht toe: ‘Het is steeds lastiger de aandacht van de consument te vinden in deze verzadigde advertentiemarkt. In plaats van de competitie te willen overschreeuwen, brengt Robijn met deze campagne de geurbeleving op vriendelijke wijze naar de consument.’
Met hun neus ter hoogte van de geurtesters kan iedereen de geuren ruiken zonder iets aan te raken, geheel corona-proof in de open lucht
Adam Tasi, general manager van Scent the Brand:’De geurhaltes zijn te vinden in Amsterdam op het Leidseplein, Rembrandtplein en Nieuwezijds Voorburgwal en in Rotterdam bij het Centraal Station en op de Coolsingel. Twee weken lang kunnen reizigers en passanten hier via “hufterproof” ingebouwde geurtesters de geuren van Robijn Home beleven en ruiken. Reizigers hoeven enkel voor het object te gaan staan. Met hun neus ter hoogte van de geurtesters kan iedereen de geuren ruiken zonder iets aan te raken, geheel corona-proof in de open lucht.’
Sfeervol
Per uiting is één geur gekozen. Zo ruikt de reiziger op het Leidseplein een andere geur dan de reiziger in Rotterdam bij het Centraal Station. Tasi: ‘We kennen de geuren al van de wasmiddelen en wasverzachters van Robijn, maar deze campagne betreft de nieuwe toevoeging aan het Robijn Home assortiment, namelijk de Zwitsal geurkaars en Rosé Chique & Paradise Secret huisparfums. Juist nu hebben de mensen de behoefte om het in huis extra gezellig en sfeervol te maken. De campagne is live gedurende oktober, dé woonmaand van het jaar.’
Meer info over de beïnvloeding van onze zintuigen in het shoppergedrag: info@isminstituut.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

