Robijn geurabri van Scent the Brand
- Media
- 28 okt 2020 @ 11:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Promotie
- 28 okt 2020 @ 11:09
- Sjaak Hoogkamer
Geurmarketing bureau Scent the Brand heeft in samenwerking met JCDecaux, Unilever en Mindshare speciale geurabri’s ontwikkeld.
Geur is het medium dat een direct effect heeft op het gedrag van consumenten en shoppers.
Ons associatief vermogen brengt ons in een onderdeel van een seconde in contact met het product en merk. En als je daarbij volgens Scent the Brand precies de juiste geur weet te vinden is het resultaat altijd positief. De Zwitsal geur kennen we allemaal. Het legt in ons brein direct het verband tussen “baby” en “Zwitsal” en positieve ervaringen. Maar de toepassingen beperken zich niet tot de geuradvertentie in Libelle of de geurdisplay instore. Het is nu ook buiten te beleven.
Lastig
Renske Bernard van Mindshare licht toe: ‘Het is steeds lastiger de aandacht van de consument te vinden in deze verzadigde advertentiemarkt. In plaats van de competitie te willen overschreeuwen, brengt Robijn met deze campagne de geurbeleving op vriendelijke wijze naar de consument.’
Met hun neus ter hoogte van de geurtesters kan iedereen de geuren ruiken zonder iets aan te raken, geheel corona-proof in de open lucht
Adam Tasi, general manager van Scent the Brand:’De geurhaltes zijn te vinden in Amsterdam op het Leidseplein, Rembrandtplein en Nieuwezijds Voorburgwal en in Rotterdam bij het Centraal Station en op de Coolsingel. Twee weken lang kunnen reizigers en passanten hier via “hufterproof” ingebouwde geurtesters de geuren van Robijn Home beleven en ruiken. Reizigers hoeven enkel voor het object te gaan staan. Met hun neus ter hoogte van de geurtesters kan iedereen de geuren ruiken zonder iets aan te raken, geheel corona-proof in de open lucht.’
Sfeervol
Per uiting is één geur gekozen. Zo ruikt de reiziger op het Leidseplein een andere geur dan de reiziger in Rotterdam bij het Centraal Station. Tasi: ‘We kennen de geuren al van de wasmiddelen en wasverzachters van Robijn, maar deze campagne betreft de nieuwe toevoeging aan het Robijn Home assortiment, namelijk de Zwitsal geurkaars en Rosé Chique & Paradise Secret huisparfums. Juist nu hebben de mensen de behoefte om het in huis extra gezellig en sfeervol te maken. De campagne is live gedurende oktober, dé woonmaand van het jaar.’
Meer info over de beïnvloeding van onze zintuigen in het shoppergedrag: info@isminstituut.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Alles wat je moet weten over de DeepSeek
- Mediahuis NRC en Mindshare onderzoeken effectiviteit pre-rolls
- Eisma Media Groep neemt PRINTmatters over
- Mercurs jubileumfilm genomineerd voor een Gouden Reiger
- [column] Het verloren collectieve geheugen
- Audioreclame: adverteerders investeren 261 miljoen euro
Laatste Nieuws
- Audioreclame: adverteerders... 13-02-2025
- [marketeer 216] Annette Reijersen... 07-02-2025
- Mercurs jubileumfilm genomineerd... 05-02-2025
- Eisma Media Groep neemt PRINTmatters... 03-02-2025
- Mediahuis NRC en Mindshare... 03-02-2025
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf... 30-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day