YFood kiest voor Zigt
- Media
- 4 jun 2021 @ 15:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Outdoor
- 4 jun 2021 @ 15:18
- Sjaak Hoogkamer
Het Duitse Food Techbedrijf YFood Labs GmbH werkt samen met media- en performancebureau Zigt, dat de zichtbaarheid en bekendheid van YFood gaat vergroten dankzij een campagne in de grote steden van Nederland.
YFood-producten is bekend van kant-en-klare (drink) maaltijden in de vorm van dranken, repen en poeders voor een gezond en snel leven.
Kort na het betreden van de Nederlandse markt in de zomer van 2020 met een performance marketingaanpak kon YFood zijn eerste vermelding bij de Jumbo-supermarkten sluiten. De afgelopen maand is een landelijke campagne voor (Digital) Out of Home en social media gestart. Deze campagne is ontwikkeld dankzij de samenwerking tussen YFood en Zigt om de bekendheid van het merk en de nieuwe vermelding bij Jumbo-supermarkten te vergroten.
YFood Mede-oprichter Noel Bollmann:'In tegenstelling tot conventioneel fastfood heeft YFood een 'complete nutrition'-benadering, wat betekent dat alle producten alle essentiële micro- en macronutriënten bevatten die het lichaam nodig heeft, gluten- en lactosevrij zijn. Bovendien zijn ze vrij van toegevoegde suikers - zonder concessies te doen aan de smaak. We streven ernaar om van YFood een “love brand” te maken.'
Sjoerd Wijtzes: 'De categorie ‘drinkbare maaltijdvervangers’ zijn nog niet eerder op zo een manier geïntroduceerd in Nederland als je kijkt naar het voedingssegment waar YFood zich mee bezighoudt. Met YFood hebben wij gekeken naar de markt om de ‘hectische’ doelgroep kennis te laten maken met de producten van YFood. Bovendien hebben we een benodigde doorvertaling gemaakt van het concept naar de Nederlandse markt.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers