Peter Rabbit 2 eerste volledig digitale blockbuster release van Sony

- Media
- 22 okt 2021 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - BioscoopDigital designAnimatie
- 22 okt 2021 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Peter Rabbit 2, 'Pieter Konijn' op de Nederlandstalige markt, krijgt zijn allereerste volledig digitale blockbuster release van Sony Pictures Home Entertainment Benelux. Een trend die doorzet bij andere studio's, nu de digitale entertainmentmarkt steeds verder uitbreidt.
De coronapandemie zorgde voor een enorme digitale versnelling, deze zet zich nog steeds door, stelt Sony. 'Zo ook in de entertainment wereld, waar digital streaming platforms inmiddels hun plek hebben gevonden in een groot aantal huishoudens. Maar naast het groeiende aanbod van digitale streamingplatforms zijn er ook steeds meer mogelijkheden voor studio's om gebruik te maken van transactionele video-on-demand (TVOD) binnen deze platforms. Sony Pictures Home Entertainment Benelux speelt daar deze herfst op in met hun eerste digital-only release van een blockbuster titel: Pieter Konijn 2.'
Groei digital streaming platforms
De verwachting is dat TVOD naast de bioscoopbezoeken zal blijven bestaan. Na de meer dan een halvering van Cinema in 2020, is de verwachting dat dit weer zal terugveren naar een groei van 41,7%[1]. TVOD wordt dan ook niet gezien als een vervanging van Cinema, maar als een aanvulling op. Wel zal het grotendeels een vervanging betekenen van fysieke filmexemplaren, zoals DVD en Blu-Ray.
De jarenlange stijging van populariteit in digital streaming platforms zet dan ook stevig door en TVOD biedt daarbinnen een extra verdienmodel. Deze nieuwe markt brengt ook een aantal nieuwe termen met zich mee. Organisaties zijn zich daarvan bewust en werken hard aan het opleiden van de doelgroep op dit gebied. Zo heeft Sony Pictures Home Entertainment Benelux zelfs de lancering van de eerste digitale blockbuster release gecombineerd met een dedicated campagne op het onderwijzen van de doelgroep.
Nieuwe termen
Zo kunnen we de komende tijd meer termen als ‘huren’ en ‘kopen om te houden’ verwachten. In het vakjargon staat dit voor video on demand (VOD) en Electronic Sell-Through (EST). Er zijn dan ook verschillende mogelijkheden rondom digitale releases. Kopen om te houden houdt in dat je één keer betaalt en dan kun je vervolgens de film downloaden om zo vaak te kijken als je wilt. Huren betekent dat je iets minder betaalt om een titel te bekijken. Je hebt de film maar 4 weken en zodra je op 'play' drukt kun je hem 48 uur lang onbeperkt bekijken.
Over Pieter Konijn 2
In Peter Rabbit alias Pieter Konijn 2 zien we de sympathieke deugniet terug. Bea, Thomas en de konijnen zijn een geïmproviseerd gezin geworden, maar Pieter kan zijn ondeugende reputatie maar niet van zich afschudden, ook al doet hij zijn uiterste best. Als hij op buiten de tuin op avontuur gaat, komt Pieter terecht in een wereld waar zijn kattenkwaad wel gewaardeerd wordt, maar als zijn familie alles op het spel zet om hem te vinden, moet Pieter er zelf achter komen wat voor soort konijn hij wil zijn. Pieter Konijn™ 2 is nu beschikbaar om te huren of kopen om te houden via onder andere Pathé Thuis, Google Play en iTunes. Bekijk in het venster hieronder de trailer.
(PvWK)
Over Sony Pictures Home Entertainment
'Sony Pictures Home Entertainment is één van de divisies van Sony Pictures Entertainment (SPE). SPHE is een onderdeel van de Sony Group. SPHE Benelux heeft vestigingen in Nederland (Hilversum) en België (Brussel). SPHE is meer dan 25 jaar actief in de Benelux als distributeur van films, van zowel de eigen studio als van acquisitie product. De titels worden verdeeld voor de huur- en de koopmarkt op DVD en Blu-ray Disc en via het Video on Demand kanaal. SPHE bekleedt een unieke marktpositie in de entertainment sector want als dochter van Sony bezit de ‘familie’ zowel de content als de technologie. Bekende titels zijn The Da Vinci Code, de Spider-Man franchise en Social Network.'
(bron: Sony Pictures Home Entertainment)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Sony Pictures Home Entertainment
- Peter Rabbit
- 2
- content
- digitale blockbuster
- VOD
- Social Network
- streaming
- Spider-Man
- trend
- EST
- TVOD
- entertainmentmarkt
- Sony
- Pieter Konijn
- Da Vinci Code
- franchise
- digital
- studio's
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Global lanceert propositie voor B Corp gecertificeerde bedrijven
- Envison Racing en Cartoon Network creëren bewustzijn...
- Top 5-TikTok-trends: muziek-ads, tandemtoppers en XOXO-gossip
- Top 5-TikTok-trends: vakantiekriebels, met pasjes betalen en...
- OOH campagnes live te volgen via webcams
- Online bezoeken Video On Demand diensten blijven groeien
Laatste Nieuws
- NSMBL lanceert De GroepsApp 01-06-2023
- Mats Brandt treedt af als CEO van... 01-06-2023
- Programmas publieke omroep krijgen... 31-05-2023
- Envison Racing en Cartoon Network... 26-05-2023
- Online bezoeken Video On Demand... 26-05-2023
- Global lanceert propositie voor B... 26-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres