[column] Top 5-TikTok-trends: feeling Bonita, Pedro Pascal en Capybara

[column] Top 5-TikTok-trends: feeling Bonita, Pedro Pascal en Capybara
  • Media
  • 10 mrt 2023 @ 10:14
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

  1. SOUND: “Do you, or do you not feel Bonita?”

De meest trending sound van de afgelopen week is toch wel dit fragment uit Family Guy, waar Chris (die Mexicaanse quinceañera-jurken aan het naaien is) Brian een jurk laat passen. Hij vraagt of Brian zich ‘Bonita’ voelt - zoals een Latijns-Amerikaans tienermeisje zich moet voelen op haar quinceañera, een soort ‘sweet 15’-verjaardagsfeest. De trending sound uit zich in verschillende TikToks om een schattig moment beeld te geven, óf als een soort #selflove-moment. ‘Feeling Bonita’ is inmiddels meer dan 165K keer gebruikt.

 



  1. CAPCUT SJABLOON: Pedro Pascal en Nicolas Cage

Het nieuwste virale CapCut-sjabloon is de meme van Pedro Pascal en Nicolas Cage in de auto. Het fragment van Nicolas Cage die sceptisch kijkt naar juist een enorm vrolijke Pedro Pascal komt uit de film The Unbearable Weight Of Massive Talent. TikTokkers gebruiken dit sjabloon - begeleid door het nummer ‘Make Your Own Kind of Music’ van Mama Cass - om twee ultieme tegenpolen te laten zien (zoals de verwarde Nicolas en de ietwat onnozele, übervrolijke Pedro. De trend is wederom makkelijk om toe te passen en de geschetste situaties zijn vaak herkenbaar, wat maakt dat-ie als een lopend vuurtje het platform over raast.



3. TOPIC: CAPYBARA

Dit beestje, ‘capibara’ op z’n Hollands, popt opeens overal op op het platform. Mensen vragen zich af hoe ze op ‘CapybaraTok’ zijn beland en het deuntje blijft dagen in je hoofd hangen. Allemaal factoren die bijdragen aan het viraal gaan van de capybara-song. Dit dier is het grootste knaagdier ter wereld en wordt ook wel een allemansvriend genoemd. Hij heeft geen problemen met meeliften op krokodillen en andere jachtdieren zien hem niet per se als prooi. En nee, deze informatie hebben wij niet hoeven googelen, maar hebben we gewoon geleerd op TikTok…



 

4. CREATOR: PIETER VALLEY  ‘Hoe boomer-collega’s afscheid nemen’

Met 1.6M views heeft deze grappige TikTok zeker een plekje in de Top 5 van deze week verdiend. Pieter Valley kruipt in het jasje van een ‘boomer’ - zíjn woorden, niet de onze - en schetst een situatie waarin deze afscheid neemt van een andere collega. Het gevolg: TikTokkers maken hilarische duetten (twee TikToks op een gesplitst scherm die tegelijkertijd worden afgespeeld) met de viral video. Tip: het duet van @ohsannieday (https://vm.tiktok.com/ZMY5BRpxw/) vinden wij een érg leuke inhaker.

 


@pietervalley

Dit moet verboden worden 💀😂

♬ origineel geluid - Pieter Valley

5. TRENDING SOUND: ‘Smart ways to live’

We kennen het al van TikTok: tegenhangers. Zo benoemden we al eerder de tegenhanger ‘Everything can be an album cover’ vs ‘Not everything can be an album cover’ en nu is het tijd voor de upcoming sound ‘Smart ways to live’, de tegenhanger van ‘Dumb ways to die’. Het geluid wordt voornamelijk gebruikt om te laten zien hoe je makkelijk gezonder kunt leven door recepten, sporttips of andere gezondheids-hacks. Een leuke draai aan het al bekende melodietje zorgt ervoor dat deze trend snel wordt opgepakt. Potentie voor een viral sound.

 



C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing.

Thamar en Sietske

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken