Marc Cloosterman

Marc Cloosterman
Werkt bij: VIM Group
Functie: CEO

Biografie Als ervaren en gedreven merkconsultant voor besturen en directies heeft Marc Cloosterman VIM Group opgericht om de discipline van merkimplementatie en merkmanagement te ontwikkelen. Gedurende zijn carrière heeft hij persoonlijk geadviseerd aan en gewerkt met een uitgebreide lijst van toonaangevende internationale merken, waaronder Merck, ABB, TUI, Deloitte, Nordea, Deutsche Telekom, Medtronic, Skoda en BMW.

Zijn professionele wapenfeiten omvatten het oprichten van de European Association of Communication Directors’ Brand Leadership groep en sinds 2004 is hij non-executive director van Brand Finance, ’s werelds leidende en onafhankelijke merkwaarderingsbureau. Hij beheerst drie talen (Nederlands, Engels en Duits) en spreekt regelmatig voor vakmensen en academici. Hij heeft ook vele artikelen geschreven over merkmanagement en financiele merkwaardering, en heeft samen met Laurens Hoekstra onlangs Future Proof Your Brand gepubliceerd.

LinkedIn

Recente artikelen van Marc Cloosterman

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken