KwikFit lanceert responsive website
- Online
- 2 okt 2014 @ 08:26
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - WebsiteKlantenserviceMultichannelIntroductie
- 2 okt 2014 @ 08:26
- Redactie Online
KwikFit zet een volgende stap in de online strategie met de lancering van een responsive website. De keuze voor deze website is een reactie op de groeiende groep consumenten die via tablets en smartphones naar autobanden, velgen, apk-keuring of autoruiten zoekt. Een half jaar geleden kwam één op de vier bezoekers van kwik-fit.nl nog binnen via mobiel, inmiddels is dat al gegroeid naar één op de drie bezoekers.
KwikFit heeft nu gekozen voor een responsive website, oftewel een website die zich aanpast aan de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van de tekst of bruikbaarheid van de gebruikersinterface.
Concurrentie voorblijven
Om voor te blijven op de concurrentie heeft KwikFit zijn website nu geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Arjan van der Meer, marketing director bij KwikFit stelt in het persbericht dat er ruim zes jaar geleden al steeds meer mensen online autobanden wilden kopen. Het bedrijf heeft daarom destijds een online strategie ontwikkeld waarin het zich ten doel stelde om goed vindbaar te zijn in zoekmachines en om de beste gebruikerservaring te bieden aan bezoekers van de website. Van der Meer: ‘Online concurrentie kent één simpele regel: the winner takes it all. De beste website in een branche wordt 52,3 procent vaker gekozen dan de nummer twee, zo blijkt uit de WUA! Benchmark. De beste website in een branche staat wat conversie betreft dus op eenzame hoogte.’
Blijvend vernieuwen
In de online wereld veroudert alles vijf keer sneller dan normaal. De vorige website van KwikFit werd recent door onafhankelijk onderzoeksbureau WUA! bekroond met een derde plek in de Top 100 beste websites van Nederland, met een gemiddelde score van 8,0. Van der Meer: ‘Om de beste te blijven moet je dus blijven vernieuwen. De derde plek in de Top 100 beste websites van Nederland is het mooiste compliment dat je voor je website kunt krijgen. We vinden het gaaf dat ons harde werken gewaardeerd wordt door onze klanten, maar daar blijven we niet te lang bij stil staan. Na een lang traject met uitgebreide klantpanels lanceren we nu als eerste in de branche een responsive website. Door constant te innoveren gaan we zorgen dat we blijvend een plek in de top 3 van de beste websites van Nederland veroveren.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Amsterdam lanceert eigen AI-assistent08-05-2025
- [onderzoek] Gen Z kritisch op merken... 02-05-2025
- 3D-advertenties brengen... 23-04-2025
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
- Nieuwe website MP Motorsport draait... 18-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management