Thuiswinkel.org lanceert pan-Europees keurmerk

  • Online
  • 30 sep 2015 @ 11:16
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Leden van Thuiswinkel.org mogen het pan-Europese keurmerk Ecommerce Europe Trustmark voeren naast het Thuiswinkel Waarborg-keurmerk. Samen met meer dan 10.000 online shops die in Europa zijn gecertificeerd door nationale e-commerceverenigingen, laten de leden van Thuiswinkel.org hiermee zien dat ze aan Europese wet- en regelgeving voldoen.

Het Ecommerce Europe Trustmark is ontwikkeld in overleg met (inter)nationale consumentenorganisaties. Samen met deze organisaties en nationale e-commerceverenigingen, zoals Thuiswinkel.org, heeft Ecommerce Europe een heldere set met regels en richtlijnen opgesteld, de Ecommerce Europe Trustmark Code of Conduct. Online retailers die het Ecommerce Europe Trustmark voeren, verplichten zichzelf hiermee om duidelijk over deze regels te communiceren.

Daarnaast heeft Ecommerce Europe, in tegenstelling tot andere internationale keurmerken, een Europees klachtenafhandelingssysteem dat ingezet kan worden wanneer de webwinkel en de consument een geschil hebben waar zij samen niet uitkomen. Het Ecommerce Europe Trustmark is bovendien het enige Europese non-profit trustmark van, voor en door de e-commercesector.

In Nederland waren 12,7 miljoen online kopers in 2014. In Europa waren dat er 274 miljoen.

Leden van Thuiswinkel.org kunnen het keurmerk aanvragen via www.thuiswinkel.org.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken