Maurice de Hond is terug op Linkedin

Maurice de Hond is terug op Linkedin
  • Online
  • 24 aug 2020 @ 11:37
  • 16069 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OnderzoekMarketing

'Hier ben ik weer', schrijft Maurice de Hond bij zijn comeback op Linkedin. Lees hier zijn verklaring. 'Netjes van Linkedin', is ook onder de reacties te lezen op dit zakelijk platform.

Onlangs werd De Hond geblokt op Linkedin, hetgeen voor verbazing zorgde bij vakgenoten. De Linkedin-blokkade is nu opgeheven, na een 'constructief' gesprek, meldt ook de NOS. In onderstaande verklaring van De Hond over de heikele kwestie, zit een deeplink naar het commentaar van Marcel Molenaar, Country Manager & Director Marketing Solutions Benelux van Linkedin.


VERKLARING MAURICE DE HOND

'Hier ben ik weer.

Allereerst bedankt voor de morele steun van velen en de donaties, die ik ontving, om het werk rond mijn site uit te breiden: check hier. Dit is de verklaring van Linkedin over de uitkomst van onze gesprekken, die geleid hebben tot deze terugkomst.

Het standpunt van Linkedin is dat ik geen posts mag plaatsen die "rechtstreeks in tegenspraak zijn met de richtlijnen van vooraanstaande wereldwijde gezondheidsorganisaties en volksgezondheid autoriteiten."

Ik vind dat deze definitie te veel beperkingen stelt aan professionele discussies tijdens deze Covid-19 crisis. Juist omdat de gezondheidsinstanties zelf zeggen dat er nog zoveel over het virus niet bekend is. Maar ook dat mijn betreffende inhoud rondom het onderwerp aerosolen ook niet “in strijd met de policy” zijn.

Een mooi voorbeeld is dat Merkel dinsdag heeft gezegd dat aerosolen een belangrijke rol spelen bij de verspreiding van het virus.

Twee weken geleden was een dergelijke uitspraak van mij blijkbaar in strijd met de policy. En hoe is dat dan vandaag?

Ik zal  ook vanaf nu net zo scherp en duidelijk blijven zijn in mijn conclusies. Duidelijk voor u, maar dusdanig dat ze hopelijk wel binnen die policies blijven.'

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken