Zalando plust met 29 procent tot 10 miljard euro
- Online
- 19 mrt 2021 @ 11:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingVerkoop
- 19 mrt 2021 @ 11:34
- Peter van Woensel Kooy
Webshop Zalando verwacht in Q/1 van 2021 maar liefst 50 procent meer te verkopen dan verwacht. De winkelsluitingen en lockdowns in veel landen lijken de meest logische verklaring voor de groei-explosie.
De totale opbrengst van Zalando bedroeg in 2020 acht miljard euro, wat 23,1 procent meer is dan in 2019. De winst voor rente en belastingen komt op 420,8 miljoen euro uit. 'Zalando kon vorig jaar, net als veel andere bedrijven, profiteren van een explosieve groei van het online shoppen. Vanwege de coronamaatregelen moesten veel reguliere winkels hun deuren tijdelijk gesloten houden', aldus Nu, 'Mede daardoor steeg het aantal bezoeken aan de website van 4,17 miljard in 2019 naar 5,39 miljard in 2020, wat neerkomt op een toename van bijna 30 procent. Ruim 86 procent van het verkeer kwam via een mobiel apparaat. Het aantal orders steeg van 144,5 miljoen in 2019 naar 185,5 miljoen vorig jaar.'
(bron: Nu)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- veel
- schoen
- verkopen
- merk
- verklaring
- winkelsluiting
- 50 procent
- Zalando
- webshop
- unicorn
- landen
- logisch
- Q/1
- 2021
- groei-explosie
- maar liefst
- lockdowns
- distributie
- Duitsland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Etos brengt kerstverhalen tot leven11-12-2025
- Artiesten lanceren anti-vape track03-12-2025
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

