Zalando plust met 29 procent tot 10 miljard euro
- Online
- 19 mrt 2021 @ 11:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingVerkoop
- 19 mrt 2021 @ 11:34
- Peter van Woensel Kooy
Webshop Zalando verwacht in Q/1 van 2021 maar liefst 50 procent meer te verkopen dan verwacht. De winkelsluitingen en lockdowns in veel landen lijken de meest logische verklaring voor de groei-explosie.
De totale opbrengst van Zalando bedroeg in 2020 acht miljard euro, wat 23,1 procent meer is dan in 2019. De winst voor rente en belastingen komt op 420,8 miljoen euro uit. 'Zalando kon vorig jaar, net als veel andere bedrijven, profiteren van een explosieve groei van het online shoppen. Vanwege de coronamaatregelen moesten veel reguliere winkels hun deuren tijdelijk gesloten houden', aldus Nu, 'Mede daardoor steeg het aantal bezoeken aan de website van 4,17 miljard in 2019 naar 5,39 miljard in 2020, wat neerkomt op een toename van bijna 30 procent. Ruim 86 procent van het verkeer kwam via een mobiel apparaat. Het aantal orders steeg van 144,5 miljoen in 2019 naar 185,5 miljoen vorig jaar.'
(bron: Nu)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- schoen
- groei-explosie
- landen
- webshop
- Q/1
- merk
- winkelsluiting
- verklaring
- 50 procent
- maar liefst
- distributie
- veel
- 2021
- logisch
- verkopen
- unicorn
- Duitsland
- lockdowns
- Zalando
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Bastian Verhulst - opperhoofd TikTok... 19-03-2025
- Spotlight: adverteren binnen Track &... 19-03-2025
- Vluchtelingenwerk Nederland en KLM... 14-03-2025
- Think Yellow is Google Premier... 12-03-2025
- Inschrijving geopend voor EMAS... 04-03-2025
- YouTube wil welzijn van tieners... 03-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center