50-jarige Gamma en Team5pm in slow tv

  • Online
  • 7 jun 2021 @ 11:37
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Social media

Gamma heeft in samenwerking met Team5pm de nieuwe slow tv YouTube-serie Ik Kan Het ontwikkeld, waarin families met elkaar een droomproject bouwen.

Uit de Team-5pm-analyse van de YouTube-data van Gamma’s eigen videokanaal én YouTube-breed kwam naar voren dat de Gamma-doelgroep ook graag slow tv- formats kijkt.

De eerste aflevering gaat over een familie die een mega boomhut in de achtertuin bouwt, vanaf nu te zien op het YouTube-kanaal van Gamma.

Data

Op basis van een data-analyse uit de YouTube-data van Gamma’s eigen videokanaal en een volledige data- en marktanalyse YouTube-breed heeft Team5pm GAMMA geadviseerd om een compleet nieuw format te ontwikkelen. De analyse liet zien dat YouTube-gebruikers een grote interesse hebben in content waarin klussers van A tot Z iets uitvoeren. Met dit inzicht ontwikkelde Team5pm het format “Ik Kan Het”, een concept wat een grote hit is onder de doelgroep.

Voor de 50e verjaardag van Gamma zijn we op zoek gegaan naar een nieuw inspirerend format om de jubileumcampagne ‘Klussen zit in onze genen’ te laden op YouTube.

 

Laura van Riggelen, Brand & Content Manager bij Gamma: ‘Sinds eind 2019 is GAMMA actief op YouTube. We bieden hier een ‘How-to’ content serie die zeer succesvol is gebleken onder onze doelgroep en waarmee we samen met Team5pm inmiddels diverse Search Awards hebben gewonnen. Voor de 50e verjaardag van Gamma zijn we op zoek gegaan naar een nieuw inspirerend format om de jubileumcampagne ‘Klussen zit in onze genen’ te laden op YouTube. Team5pm heeft voor ons een datagedreven onderzoek gedaan, dat interessante inzichten heeft gegeven.’

 

Stef van der Burg, Lead Consultant Team5pm: ‘We hebben analyses gedraaid op wat de ‘ideale videolengte voor de Gamma-kijker’ zou moeten zijn. Daarnaast hebben we onderzocht waarom deze vorm van content een hit is; dit blijkt in zelfontwikkeling, ontspanning, en ‘projecten bekijken die men zelf nooit zou uitvoeren, en dan het liefste zo absurd mogelijk’ te zitten. Middels data hebben we keuzes gemaakt hoe de uitvoering eruit moest komen te zien. Hieruit is de eerste creatieve videoproductie gekomen van de familie die met elkaar een boomhut in de achtertuin bouwen, die zonder praten in een timelapse is te zien.’

Klant: Gamma NL

Verantwoordelijk bij klant: Laurens Miedema, Laura van Riggelen, Jesse Timmer, Brendan Bleijenberg

Bureau: Team5pm

Creatives: Tom Schoufs, Frank de Wit, Wieteke Alvarez, Diana Hommes

YouTube Consultant: Stef van der Burg, Halime Atçeken

Advertising Consultant: Less Goes, Tess Sjollema

Videoproductie: Team5pm

Producer: Daniel Ouwens

Editor: Arvin den Toom

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken