Jumbo naamgevende sponsor aan TeamLottoNL-Jumbo

Jumbo naamgevende sponsor aan TeamLottoNL-Jumbo
  • Sponsoring
  • 24 okt 2014 @ 09:50
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSport

In Tivoli Vredenburg - op een steenworp afstand van de Grand Départ 2015 - is op 23 oktober jongsleden officieel Team LottoNL-Jumbo met kopstukken Sven Kramer, Robert Gesink, Stefan Groothuis, Laurens ten Dam, Jan Smeekens en Wilco Kelderman gepresenteerd. De schaatsers van Jac Orie, onder wie ook o.a. Annette Gerritsen en Laurine van Riessen van Team LottoNL-Jumbo toonden de nieuwe geel-zwarte schaatspakken waarin volgende week het NK afstanden gereden zal worden. De wielrenners volgen per 1 januari 2015.

Het nieuwe geel-zwarte wielertenue werd door de aanwezige renners al getoond. Jumbo Supermarkten werd gepresenteerd als tweede naamgevende sponsor van het nieuwe schaats- en wielerteam. De andere sponsoren zijn Lotto, Bianchi en BrandLoyalty.

Samen sterk
‘Voor een gezonder leven zijn gezond eten en meer bewegen zeer belangrijk. Op beide vlakken willen wij onze miljoenen klanten inspireren. De samenwerking met dit bijzondere team biedt ons die kans. Samen kunnen we onze gecombineerde expertise op het gebied van gezonde voeding actief uitdragen en onze klanten inspireren om meer te bewegen’, aldus Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Innovatie bij Jumbo Supermarkten. ‘Daarnaast gaat dit team de uitdaging aan om twee teams samen te voegen en zo nog succesvoller te zijn. Dat is voor ons even herkenbaar als inspirerend. Ook wij hebben de afgelopen jaren formules zoals C1000 samengevoegd met Jumbo. En daarbij geldt: samen zijn we sterker en samen kunnen we winnen! Dat spreekt ons aan en ook dat willen we overdragen aan onze collega’s, partners en klanten.’

Blij met de dames
Jac Orie: ‘Het is fantastisch nieuws dat we met de toetreding van Jumbo het team helemaal rond hebben. Ik ben ook blij dat onze dames eveneens een plek hebben gekregen in Team LottoNL-Jumbo. Nu kunnen we de komende jaren doorbouwen aan een succesvolle ploeg. Ik kijk er naar uit om samen met de wielrensectie te bouwen aan een prachtig team en twaalf maanden per jaar de Nederlandse sportfans plezier te gaan brengen.’

Jong talent
Richard Plugge: ‘Nu ook het contract met Jumbo een feit is, kunnen wij samen met Lotto, Bianchi en BrandLoyalty verder met jong talent te bouwen aan de toekomst van het wielrennen en schaatsen. Eerder ontwikkelden Robert Gesink en Bauke Mollema zich tot wereldtoppers in het wielrennen. Wilco Kelderman en Moreno Hofland hebben zich in de top genesteld. Met renners als Mike Teunissen en Timo Roosen wil het team snel het hoogste niveau bereiken. Kjeld Nuis en Annette Gerritsen zijn exponenten van de talentontwikkeling bij het schaatsen. Na hun juniorenperiode bij de ploeg stonden ze binnen enkele jaren op het podium van WK’s en Olympische Spelen. De samenwerking met de schaatsers van Jac Orie zorgt ervoor dat we met één team, het hele jaar door de beste atleten aan het werk hebben. We hebben er vertrouwen in dat we samen kunnen excelleren, een nieuwe generatie topsporters kunnen inspireren en veel fans gaan bereiken.’

Lotto
Arno de Jong, Marketing Directeur van De Lotto: ‘We zijn ontzettend trots dat dit unieke initiatief nu van start gaat. Team LottoNL-Jumbo is een nieuw en uniek concept voor de Nederlandse sportwereld. Team LottoNL-Jumbo brengt twee razend populaire sporten in Nederland bij elkaar namelijk, schaatsen en wielrennen. Dit onder het motto: Samen winnen! Gezamenlijk hebben we grote ambities en verheugen we ons enorm op een inspirerende samenwerking tussen sporters, coaches en begeleiders. Het Nederlandse publiek en de sport worden straks de grote winnaars van deze samenwerking. We kunnen niet wachten tot het startschot van het NK schaatsen klinkt en vanaf 1 januari het wielerseizoen van start gaat.’

BrandLoyalty
Marco van Bilsen, Marketing Directeur van BrandLoyalty: ‘Na twee seizoenen hoofdsponsor te zijn geweest van Team BrandLoyalty en een mooie bijdrage geleverd te hebben aan het succes van de schaatsers op de Olympische Spelen van 2014, hopen wij met deze nieuwe combinatie de continuïteit voor de schaatsers de komende jaren te kunnen borgen en een aanzet te geven voor nieuw succes voor zowel de schaatsers als de wielrenners van Team LottoNL-Jumbo.’

Oer- Hollands
Team LottoNL-Jumbo is een oer-Hollands professioneel topsportteam dat 365 dagen per jaar zichtbaar zal zijn en op het hoogste niveau presteert. Met het samenvoegen van een professionele wieler- en schaatsploeg is het fundament gecreëerd van een nieuw organisatiemodel in de Nederlandse topsport. Een model dat draait om kennis delen, kruisbestuivingen en krachten bundelen. Niet alleen op commercieel en communicatief gebied, maar ook op sportief gebied.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken