Triceratops-kudde komt tot leven in Naturalis

Triceratops-kudde komt tot leven in Naturalis
  • Bureaus
  • 15 mei 2024 @ 11:14
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Dit jaar staat Naturalis Biodiversity Center in het middelpunt van een (pre)historische gebeurtenis. In oktober 2024 is daar een kudde triceratopsen te zien. De campagne om de nieuwsgierigheid te prikkelen start in mei.

In 2013 deed het biodiversiteitsinstituut en natuurhistorisch museum een unieke vondst in de Verenigde Staten: vijf triceratopsen. Na jaren opgraven, prepareren en onderzoeken, wordt de kudde dit jaar gepresenteerd. In de zomer zijn ze los van elkaar te bewonderen in bibliotheken in Delft, Haarlem, Leeuwarden, Maastricht en Tilburg, dit in samenwerking met natuurhistorische musea aldaar. In het najaar presenteert Naturalis de kudde triceratopsen voor het eerst tezamen.

Samen met end-to-end bureau Media.Monks prikkelt Naturalis dit jaar op verschillende manieren de nieuwsgierigheid van de Nederlanders om ze te enthousiasmeren om de dino’s te komen bezoeken in vijf steden in Nederland en in het museum in Leiden. De introductie van de campagne laat niet lang op zich wachten met de lancering van ‘een bijzondere stunt’ later deze maand. Daarna zullen Naturalis en Media.Monks met verschillende uitingen de samenwerking met de bibliotheken en natuurmusea onder de aandacht brengen, en vervolgens toewerken naar de opening van de tentoonstelling van de kudde triceratopsen in oktober van dit jaar.

Francine Hijmans, Hoofd Communicatie en Partnerschappen van Naturalis, zegt: ‘Het is fantastisch om met Media.Monks samen te werken aan deze grote, vriendelijke reuzen uit het verleden. We zijn met hen dit avontuur aangegaan, omdat ze niet alleen onze visie delen, maar ook in staat zijn om een creatieve en effectieve vertaalslag te maken naar de diverse doelgroepen. Ik ben ervan overtuigd dat we met Media.Monks deze kudde triceratopsen groots kunnen introduceren in Nederland en zo een hele generatie nieuwe dino-fans maken.’

Vanessa Hofland, Managing Director Nederland van Media.Monks, voegt toe: ‘Dit bijzondere fenomeen verdient een bijzondere aanpak. We zijn vereerd om Naturalis te helpen om de nieuwsgierigheid te wekken voor de schoonheid van de natuur, de kracht van wetenschappelijk onderzoek en het belang van biodiversiteit. En eerlijk, welke reclamemaker wilt nou niet werken aan fantastische campagnes met een kudde dinosauriërs als centraal onderwerp? Dat is bijna een kinderdroom!’

Afbeelding: Bart Bus.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken