Bas van de Goor en Thinc Ahead pakken samen diabetes aan
- Sponsoring
- 8 mrt 2019 @ 08:38
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SportMaatschappijSportmarketing
- 8 mrt 2019 @ 08:38
- Jeroen Mirck
Bas van de Goor Foundation en Thinc Ahead zijn een partnership aangegaan waarbij laatstgenoemde de projectleiding verzorgt van het Nationale Diabetes Challenge Festival in 2019.
De Nationale Diabetes Challenge is een bewezen effectieve wandel-interventie van de Bas van de Goor Foundation. Deze stichting zet zich in om de kwaliteit van leven van mensen met diabetes te verbeteren door middel van sport en bewegen. Tijdens de NDC faciliteert de BvdGF professionals uit het zorg-, sport- en sociale domein om samen mensen met diabetes in beweging te brengen.
Wat houdt deze challenge in? Gedurende 20 weken wandelen patiënten één keer per week in groepsverband en werken zij verder zelfstandig aan een gezondere leefstijl. In die periode bereiden ze zich voor op een afsluitende vierdaagse met het NDC-festival als finale. Sinds 2016 hebben al tienduizend mensen deelgenomen.
Bas van de Goor: 'Na de succesvolle samenwerking met Thinc Ahead in 2018 kijken we er naar uit om samen de volgende stap zetten in de organisatie van ons afsluitende festival.'
NDC-festival op Uithof
Elk jaar vindt het NDC-festival plaats op een unieke locatie. Na het Paleis Het Loo in Apeldoorn, Sportcentrum Papendal in Arnhem en het Olympisch Stadion in Amsterdam, wordt het festival in 2019 georganiseerd in de Uithof in Den Haag. Het belangrijkste doel is om de wandelaars een bijzondere afsluiting van hun challenge te bieden.
Niels Cannegieter, directeur van Thinc Ahead: 'De Nationale Diabetes Challenge en het bijbehorende festival zijn voor veel deelnemers de bekroning van een prachtig avontuur. Veelal ingegeven door een lastige periode, waarbij diabetes impact heeft op het dagelijks leven. De Bas van de Goor Foundation zorgt met de organisatie van de NDC voor een blijvende impact op de levens van duizenden mensen. We zijn dan ook trots om samen met het team van de foundation aan deze nalatenschap te mogen bouwen. Het mooiste aan het partnership is wellicht het vertrouwen wat beide partijen naar elkaar hebben uitgesproken en de openheid waarmee de samenwerking wordt aangegaan.'
Oorsprong van dit partnership
De samenwerking kent zijn oorsprong tijdens het NDC-festival, afgelopen jaar in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Thinc Ahead was bij het evenement betrokken om de afsluiting van de Nationale Sportweek te coördineren.
'Als bureau willen we dagelijks impactvolle dingen doen. Het festival voldoet daar in alle opzichten aan. Verschil maken in het leven van anderen is wat we graag doen', zegt Esther Ammerlaan, projectleider namens Thinc Ahead. 'In 2018 mochten we voor het eerst kennis maken met het team van de Bas van de Goor Foundation. Een enthousiaste groep mensen die heel hard werkt, maar vooral ook veel plezier maakt. Om samen met hen te werken aan het Festival, daar kijken we heel erg naar uit.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Audi en Revolut presenteren F1-team15-12-2025
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

