Marc Overmars krijgt Buikschuifbaan bij Klassieker
- Sponsoring
- 9 okt 2019 @ 10:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - FanActivatieVoetbal
- 9 okt 2019 @ 10:59
- Jeroen Mirck
Ajax-directeur Marc Overmars krijgt een nieuwe baan: een Buikschuifbaan. Samen met Ziggo creëert de club deze noviteit tijdens de wedstrijd Ajax-Feyenoord. Fans kunnen kaartjes winnen voor dit supportersdeck in de vorm van een diagonale grasmat tussen de tribunes van de Johan Cruijff Arena.
Ajax-fans kunnen op de Buikschuifbaan 'op een epische manier de club toejuichen tijdens de Klassieker op 27 oktober', aldus hoofdsponsor Ziggo. De baan is een ode aan de buikschuiver die Overmars maakte na de gewonnen wedstrijd tegen Juventus vorig seizoen.
Fans kunnen een plekje bemachtigen op de Buikschuifbaan tijdens de Klassieker door zich aan te melden tot 23 oktober. De exclusieve winactie rondom de baan biedt ruimte voor tien Ajax-supporters. 'Deze fans zullen de Klassieker van hun leven meemaken, hopelijk vol mooie buikschuivers en juichmomenten.'
Winnen met Andy
Acht van de tien plekken op de Buikschuifbaan zijn speciaal voor klanten die Ziggo en Vodafone combineren. Abonnees met alleen een Ziggo-abonnement kunnen ook reguliere wedstrijdtickets winnen of een plek als spelersmascotte (kinderen die aan de hand van een speler het veld oplopen). De andere twee plekken op de Buikschuifbaan geeft Andy van der Meijde weg. Daarvoor moeten fans een video van hun buikschuiver of andere vorm van juichen op social media zetten (met openbaar profiel) onder vermelding van #zigGOajax. Deze buikschuivende en juichende fans maken bovendien kans op door spelers gesigneerde Ajax-shirts.
Bureaus werken samen
De Buikschuifbaan werd op dinsdag 8 oktober via een advertentie in de Telegraaf aangekondigd met de tekst “Durf jij de baan van Overmars aan?”. Vanaf vandaag verschijnt er ook een video op de Ziggo tv- en social media-kanalen waarin Edwin van der Sar de Buikschuifbaan aankondigt. Glasnost en Kumpany sloegen de handen ineen om als gezamenlijk team een spraakmakend concept te creëren voor VodafoneZiggo. De Buikschuifbaan komt tot leven via videocontent die online en op de kanalen van Ajax en Ziggo loopt, PR en de experience tijdens de Klassieker zelf.
#ZigGOwow-platform
Met de Buikschuifbaan voegt Ziggo wederom een unieke ervaring toe aan het ZigGOwow-platform. Op de buikschuifbaan in de Johan Cruijff ArenA is het voor het eerst mogelijk om tijdens een wedstrijd te juichen zoals de spelers op het veld. Ziggo bood de afgelopen twee jaar al spraakmakende ervaringen aan supporters tijdens het Klassieker-weekend, waaronder het kijken van de wedstrijd vanuit ‘het Ziggo-huisje’.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management