Marc Overmars krijgt Buikschuifbaan bij Klassieker

Marc Overmars krijgt Buikschuifbaan bij Klassieker
  • Sponsoring
  • 9 okt 2019 @ 10:59
  • 13314 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • FanActivatieVoetbal

Ajax-directeur Marc Overmars krijgt een nieuwe baan: een Buikschuifbaan. Samen met Ziggo creëert de club deze noviteit tijdens de wedstrijd Ajax-Feyenoord. Fans kunnen kaartjes winnen voor dit supportersdeck in de vorm van een diagonale grasmat tussen de tribunes van de Johan Cruijff Arena.

Ajax-fans kunnen op de Buikschuifbaan 'op een epische manier de club toejuichen tijdens de Klassieker op 27 oktober', aldus hoofdsponsor Ziggo. De baan is een ode aan de buikschuiver die Overmars maakte na de gewonnen wedstrijd tegen Juventus vorig seizoen. 

Fans kunnen een plekje bemachtigen op de Buikschuifbaan tijdens de Klassieker door zich aan te melden tot 23 oktober. De exclusieve winactie rondom de baan biedt ruimte voor tien Ajax-supporters. 'Deze fans zullen de Klassieker van hun leven meemaken, hopelijk vol mooie buikschuivers en juichmomenten.' 

Winnen met Andy

Acht van de tien plekken op de Buikschuifbaan zijn speciaal voor klanten die Ziggo en Vodafone combineren. Abonnees met alleen een Ziggo-abonnement kunnen ook reguliere wedstrijdtickets winnen of een plek als spelersmascotte (kinderen die aan de hand van een speler het veld oplopen). De andere twee plekken op de Buikschuifbaan geeft Andy van der Meijde weg. Daarvoor moeten fans een video van hun buikschuiver of andere vorm van juichen op social media zetten (met openbaar profiel) onder vermelding van #zigGOajax. Deze buikschuivende en juichende fans maken bovendien kans op door spelers gesigneerde Ajax-shirts.

Bureaus werken samen

De Buikschuifbaan werd op dinsdag 8 oktober via een advertentie in de Telegraaf aangekondigd met de tekst “Durf jij de baan van Overmars aan?”. Vanaf vandaag verschijnt er ook een video op de Ziggo tv- en social media-kanalen waarin Edwin van der Sar de Buikschuifbaan aankondigt. Glasnost en Kumpany sloegen de handen ineen om als gezamenlijk team een spraakmakend concept te creëren voor VodafoneZiggo. De Buikschuifbaan komt tot leven via videocontent die online en op de kanalen van Ajax en Ziggo loopt, PR en de experience tijdens de Klassieker zelf.

#ZigGOwow-platform

Met de Buikschuifbaan voegt Ziggo wederom een unieke ervaring toe aan het ZigGOwow-platform. Op de buikschuifbaan in de Johan Cruijff ArenA is het voor het eerst mogelijk om tijdens een wedstrijd te juichen zoals de spelers op het veld. Ziggo bood de afgelopen twee jaar al spraakmakende ervaringen aan supporters tijdens het Klassieker-weekend, waaronder het kijken van de wedstrijd vanuit ‘het Ziggo-huisje’.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken