Dafne Schippers ambassadeur van Toyota
- Sponsoring
- 7 nov 2019 @ 17:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SportmarketingOlympische SpelenEndorsement
- 7 nov 2019 @ 17:09
- Jeroen Mirck
Toyota werkt samen met hardloop-kampioene Dafne Schippers op weg naar de Olympische Spelen van 2020 in Tokyo. Toyota is wereldwijd partner van de Olympische én Paralympische Spelen.
Het officiële partnerschap komt voort uit Toyota’s diepe overtuiging dat alle mensen zich vrij moeten kunnen bewegen, om het beste uit zichzelf te halen. De drive om continu beter te presteren past erg goed bij sprintkampioene Schippers, aldus het automerk in een persverklaring.
'Ik ben erg blij met de samenwerking met Toyota', zegt Schippers over het partnership. 'Het merk stelt hoge eisen aan alles wat ze doen en is altijd op zoek naar mogelijkheden om te verbeteren. Dat geldt ook voor mij. Als topsporter werk ik elke dag keihard om steeds een beetje beter te worden.'
Laagste Olympische emissie
Als wereldwijde mobiliteitspartner van de Olympische en Paralympische Spelen wil Toyota de laagste emissiewaardes van een officieel wagenpark op beide Spelen ooit bereiken en zo beide evenementen minder belastend voor het milieu maken. Tijdens Tokyo 2020 zal Toyota dan ook zoveel mogelijk emissievrije voertuigen inzetten. Dit zijn onder andere een hele reeks volledig elektrische voertuigen (Battery Electric Vehicles) zoals de e-Palette en voertuigen op waterstof (Fuel Cell Electric Vehicles) zoals de Toyota Mirai en de Sora waterstof-bus.
Als Toyota-ambassadeur rijdt Schippers in de Toyota RAV4 Hybrid. De hybride aandrijflijn is inmiddels de vierde generatie hybride en werkt tot 50 procent van de rijtijd in volledige elektrische modus. Schippers: 'Toyota durft tegen de stroom in te gaan op het gebied van duurzaamheid en innovatie. Dat doorzettingsvermogen van het merk spreekt mij erg aan. Dat herken ik bij mezelf als sprinter. In mijn carrière heb ik tegenslag en tegenwerking gehad, maar ik heb altijd doorgezet en altijd mijn einddoel scherp voor ogen gehouden. Met resultaat.'
‘Start Your Impossible’
De samenwerking tussen Toyota en de nu 27-jarige topatlete is onderdeel van ‘Start Your Impossible’, de wereldwijde campagne van Toyota rondom het partnership met de Spelen. Hierbij staat de mens achter de sporter centraal. 'We zien vaak alleen het resultaat van alle inspanningen, maar de inspirerende onbegrensde toewijding om continu te verbeteren die daarachter schuil gaat, komt vaak minder aan bod', zo meldt de autofabrikant. 'Juist die passie en de drang naar verbetering, past bij de manier waarop Toyota er gedurende zijn bestaan altijd naar gestreefd heeft het onmogelijke mogelijk te maken.'
Twee jaar geleden reed Schippers nog rond in een Porsche Macan. Die auto omschreef ze indertijd als 'comfortabel, stoer, stijlvol en hij past perfect bij mij: hij heeft power en snelheid'. Duurzaamheid was indertijd nog een veel minder populair thema.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
- Coca-Cola nieuwe Official Partner... 10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management