Van der Plas weg bij Nationale Opera

 Van der Plas weg bij Nationale Opera
  • Sponsoring
  • 3 jul 2020 @ 11:13
  • 16038 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Algemeen Directeur Els van der Plas vertrekt 1 november bij Nationale Opera & Ballet. Ze wordt zakelijk directeur van het museum Bonnefanten in Maastricht.

Begin dit jaar besloot Van der Plas zich na acht jaar en afronding van haar kernopdrachten, te oriënteren op een nieuwe uitdaging en informeerde de Raad van Toezicht hierover.

Van der Plas werkt sinds augustus 2012 bij Nationale Opera & Ballet, waar zij als eerste algemeen directeur de fusie begeleidde van De Nederlandse Opera, Het Nationale Ballet en Het Muziektheater Amsterdam.

Wetenschap

Van der Plas kende naast de fusie veel hoogtepunten, zoals de sterke groei van het aantal bezoekers en de naamsbekendheid van Nationale Opera & Ballet de bouw en introductie van de Odeonzaal, verbouwing van de foyers, de lancering van het Nationale Opera & Ballet Fonds en de ontwikkeling en introductie van de Young Patrons Circle. Ze zorgde in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam voor de Pierre Audi Leerstoel, waardoor een wetenschappelijke basis wordt gelegd onder Opera als kunstvorm.

‘Terugkijkend ben ik heel trots op wat we samen met artiesten, zangers, dansers, collegae, donateurs, vrienden en sponsoren aan fantastische dingen voor elkaar hebben gekregen,’ zegt Van der Plas. ‘Met een goed gevoel over de ontwikkeling van de educatie projecten die meer dan 20.000 kinderen per jaar trekken en de nieuwe, jongere en diverse doelgroepen die we in het theater hebben mogen verwelkomen. Wat allemaal niet mogelijk zou zijn geweest zonder de onverminderde steun van het ministerie van OCW en de Gemeente Amsterdam en particuliere Fondsen. Ik kijk met vertrouwen naar de toekomst, Nationale Opera & Ballet staat als een huis, heeft een fantastische reputatie en bereidt zich nu voor op de nieuwe werkelijkheid die deze crisis met zich meebrengt.’

Bewondering

Met haar rol bij Bonnefanten komt voor Van der Plas een grote wens in haar loopbaan uit: ‘Werken voor een kunstmuseum stond altijd hoog op mijn lijst. Het Bonnefanten volg ik al vele jaren en ik heb al lange tijd een enorme bewondering voor het internationale en inclusieve beleid dat Stijn Huijts hiermee voert. Het is bijzonder dat dit museum zo diepgeworteld is in Maastricht en de regio maar ook uitblinkt in zijn (inter)nationale exposure. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met Stijn Huijts het Bonnefanten nog meer op de nationale en internationale kaart te zetten.’

Foto: Sebastien Galtier

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken