Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub: 'Je moet als marketeer bezig zijn met AI'

Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub: 'Je moet als marketeer bezig zijn met AI'
  • Media
  • 17 nov 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Sebastiaan Bergen Henegouwen is eigenaar van Modern Media Hub, ‘partner in online visibility’, bestuurslid van de stichting Haagse Community tegen Eenzaamheid, deed ooit de marketing voor de Scheveningse strandtent De Waterreus, Amsterdam Boat Experience en De Uithof in Den Haag. Kortom, van alle marketingmarkten thuis. Voor onze rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

WHAT’S NEW?
OneTap Online, een Saas-platform om je eigen website te bouwen in Wordpress Elementor. Dit is echt een product waar wij als team trots op zijn. De kosten zijn laag voor de ondernemer en alles op technisch gebied wordt uit handen genomen.

2024
Voor aankomend jaar ga ik een podcast opnemen over ondernemerschap met (Haagse) ondernemers. Over ondernemers die vallen en opstaan. De een net iets harder dan de ander. Veerkrachtig als ze zijn staan ze op en delen hun falen, leermomenten en successen om zo samen verder te komen. Welke keuzes had je en welke maakte je? Wat is het echte verhaal achter deze ondernemers en welke kennis kunnen en mogen wij gebruiken en delen met andere ondernemers? Elke uitzending een kijkje in het leven van iemand die net zo is zoals jij en ik.

MARKETINGHELD
Gary Vanerchuk! Deze Amerikaanse zakenman, auteur, spreker en internet personality produceert dagelijks bergen content en laat zien dat echt niet alle super mooi gepolijst hoeft te zijn. Je moet gewoon laten zien wat je doet en kunt en dan komt de rest vanzelf wel als je goed bent in je vak. Rob Dyrdek heeft het als ondernemer ook echt goed gedaan van skateboarder naar marketingmachine. En uiteraard mag Seth Godin niet ontbreken. Ik heb al zijn boeken.
 

UITDAGING
Het omarmen van AI, daar moet je als marketeer echt mee bezig zijn samen met je team. Iets dichter bij huis: het echt geven om de klant,  zijn klantreis en hoe je met je klant omgaat.

A-MERKEN IN DE BOODSCHAPPENKAR
La Tua-bloem voor pizzadeeg en Mutti-pizzasaus. Ik weet niet of dit A-merken zijn of dat ik nu alle Italianen tegen me in het harnas jaag hahaha. Ik maak regelmatig zelf pizzadeeg en pizza’s voor de familie en als vrienden komen eten. Dit mag bij ons thuis dus nooit ontbreken voor het geval er iemand onverwacht langs wil komen. Dan kan ik in de ochtend het deeg maken voor de pizza van die avond.

F***ING GREAT
Deze commercial van DollarShaveClub.com is al elf jaar oud, maar blijft mega leuk en goed.



ERGERNIS
Gok-commercials. De overheid heeft dit niet goed aangepakt, understatement. Met deze commercials wordt gokken gestimuleerd met als resultaat op termijn meer gokverslaafden.

GOEDE MARKETING
Humor doet het altijd goed, maar dan wel op zo’n manier dat je je doelgroep bereikt en biedt wat je consument nodig heeft. Daarom moet je je doelgroep echt goed kennen en je contentcreratie en -strategie moeten top zijn.

LOVEBRANDS
Nike en dan met name de skatecollectie SB en het Amsterdamse jeansmerk Denham. Goede kwaliteit, mooie collabs met artiesten en kunstenaars en topmarketing. Twee merken die ik dagelijks draag.

MEDIACONSUMPTIE
Instagram voor werk en stukje privé ;) en thuis kijk ik Netflix, Videoland, YouTube of NPO (Dit was het nieuws). Verder lees ik veel boeken over persoonlijke ontwikkeling, ondernemerschap en management en check ik dagelijks FD.nl en LinkedIn. In de auto en tijdens het hardlopen luister ik altijd podcasts, zoals My First Million, Masters of Scale, Ben Tiggelaar, Eindbazen en Big Questions.
 

ONTSPANNING
Door twee à drie keer per week hardlopen. Ik krijg dan ook veel ideeën voor Modern Media Hub of OneTap. En tijd doorbrengen met mijn vrouw en twee dochters.

GUILTY PLEASURE
Wat niet veel mensen weten is dat ik Bearbrick spaar [designspeelgoed, red.] en dat ik eigenlijk alleen maar op Nike Dunk Lows loop, ja echt, ik loop erop en zet ze niet in de kast als collector items of voor resell.

OVER 10 JAAR
Eigenlijk kijk ik niet zover vooruit, maar als ik kan blijven doen wat ik nu doe, ben ik mega tevreden. Misschien iets minder uren werken, hahaha.
Ik zou dan nog meer tijd willen doorbrengen met het gezin door middel van weekendjes weg. Quality time is heel belangrijk, ook om even los te komen van werk en om tijd door te brengen met de mensen waar je het meeste om geeft.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken