Mijn Marketing: Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company

Mijn Marketing: Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
  • Food-en-retail
  • 17 mrt 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketing

Isabelle Willemsens is Country Director Noord-Europa Walt Disney Parks and Resorts bij The Walt Disney Company. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

BELGIË
Ik ben eindverantwoordelijk voor de lokale marketing en sales van Disneyland Paris, Walt Disney World Resort en Disney Cruise Line in België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Ik ben woonachtig in België en reis daardoor veel naar Duitsland en Nederland.

WHAT’S NEW?
Disneyland Paris viert nog tot en met 30 september 2023 ‘de Grote Finale’ van zijn 30e verjaardag. Dat houdt in dat er naast de festiviteiten voor de 30e verjaardag, zoals de feestelijke dagshow Dream... and Shine Brighter!, de avondshow Disney D-Light met onder andere 200 drones, glinsterende kostuums voor Mickey en zijn vrienden en betoverende decoraties, nog meer nieuwe ervaringen voor de gasten te beleven zijn. Tot en met 8 mei 2023 is bijvoorbeeld de spectaculaire avondshow Avengers: Power the Night te zien waarin 500 drones de krachten van de superhelden, zoals Iron Man, Spider-Man en Doctor Strange uitbeelden boven het Walt Disney Studios Park. Dit is de allereerste Marvel-droneshow in een Disney Park wereldwijd, waarmee Disneyland Paris een primeur heeft. Vanaf 12 april komt de avondshow Disney Dreams! terug bij het Kasteel van Doornroosje in het Disneyland Park. Dit is een mooie show met projecties op het kasteel, vuurwerk, fonteinen, lasers en meer. En in de zomer kunnen gasten genieten van een nieuwe Pixar-theatershow.
Daarnaast is Disneyland Paris volop in ontwikkeling. Vorig jaar is het nieuwe themaland Marvel Avengers Campus geopend. Samen met het nieuwe Disney Hotel New York - The Art of Marvel is Disneyland Paris dé plek in Europa voor Marvel-fans. Ook wordt er momenteel gebouwd aan een nieuw Frozen-themaland en heropent het Disneyland Hotel in 2024 met een sprookjesachtig en koninklijk thema. Tenslotte krijgt het entertainmentgebied Disney Village een nieuwe look & feel.
Voor Disney Cruise Line staan er drie nieuwe Disney-schepen op de planning voor de komende jaren. Het zesde nieuwe schip wordt momenteel gebouwd en krijgt de naam Disney Treasure.
Ook in Walt Disney World Resort wordt continue gewerkt aan het optimaliseren van de gastervaring met onder andere nieuwe attracties, zoals Tron Lightcycle/Run die op 4 april opent in het themapark Magic Kingdom.

DOELGROEP
Voor Disneyland Paris willen we in Nederland het hele jaar door zichtbaar zijn bij onze belangrijkste doelgroep: families met kinderen. Dat doen we met een mediacampagnes, mediapartnerships, via social media, PR en met onze trade partners.
Daarnaast is onze website disneylandparis.com een belangrijke boekingstool voor de Nederlandse gasten, waardoor wij continue streven om deze te optimaliseren.

BUREAUS
Wij werken samen met Publicis en Havas.

MARKETINGHELD
Ik heb in 2022 een marketingsessie van Seth Godin bijgewoond en was verkocht. Met name zijn theorie over hoe je je merk beter verkoopt aan consumenten die toestemming hebben gegeven om hierover reclame te ontvangen, dan ze te overladen met waar ze niet om gevraagd hebben - permission marketing vs interruption marketing – passen wij nu ook toe bij Disney via onze digitalemarketingstrategie.

UITDAGING
Door het continue veranderende medialandschap met een andere manier van consumeren van de mediamiddelen, waaronder minder tv kijken en de ontwikkeling van social media, moeten marketeers blijven meebewegen en agile zijn.

EENDJE
In 2019 hebben onze teams in Parijs een mooie merkcommercial gemaakt met een jong eendje die in Disneyland Paris zijn grote held Donald Duck ontmoet. Deze commercial hebben wij in Nederland gelanceerd in de kerstperiode en ik vind hem persoonlijk fantastisch! Het is een mooie combinatie van storytelling, emotie en magie, precies wat gasten in Disneyland Paris kunnen ervaren. De commercial is heel goed ontvangen en dat kan ook niet anders in een land waar Donald Duck zo geliefd is. We werden genomineerd voor de Gouden Loeki en hebben een mooie tweede plek behaald! Ik hoop dat we deze commercial nog een keer kunnen inzetten.

 



MEDIACONSUMPTIE
Om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen de reisindustrie lees ik veel de branchspecifieke vakbladen. Daarnaast luister ik graag naar podcasts. Dit om te ontspannen en om vakinhoudelijk op de hoogte te blijven.

ONTSPANNING
Voor mijn werk reis ik veel naar Duitsland, Nederland en Zwitserland en dat is best intensief. Om te ontspannen maak ik graag uitstapjes met mijn drie kinderen, stap ik op de racefiets, ga ik hardlopen en geniet ik van het bijwonen van muziekfestivals en concerten.

TALENT
Disney blijft continue ontwikkelen binnen de verschillende lines of business. Binnen Walt Disney Parks and Resorts worden de focusbestemmingen voor Nederland - Disneyland Paris, Walt Disney World Resort en Disney Cruise Line - steeds meer uitgebreid, wordt het product en de ervaringen vernieuwd en ontwikkelen we digitaal. Ik denk dat deze ontwikkelingen het werk boeiend maken en in combinatie met het betoverende merk houden we talent vast. Een aantal Cast Members in mijn team werkt er al 15, 22 of 25 jaar.

GUILTY PLEASURE
Als ik Nederland ben, kan ik het niet laten om een kroket uit de muur te halen! 😊

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken