Biografie Patrick Roubroeks is founding director van bureau Xsaga. Samen met zijn collega’s bedenkt en produceert hij al decennia betekenisvolle ervaringen voor mensen en merken.
Hij plaatst ze met zijn team live, hybride of digitaal op een podium en verbindt ze met elkaar: altijd op basis van ‘het grote idee’, dat tot in het kleinste detail is uitgewerkt.
Patrick Roubroeks

![[Xsaga Canon] 20: opening Vattenfall Prinses Ariane Windpark](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 20: opening Vattenfall Prinses Ariane Windpark
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In het slotstuk van de 20-delige jubileumserie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks vandaag een experience voor niet zomaar een windpark.
![[Xsaga Canon] 19: Denkend aan Westland](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 19: Denkend aan Westland
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience rond duurzame warmtetransitie.
![[Xsaga Canon] 18: Koningsdag Groningen](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 18: Koningsdag Groningen
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor een Koningsdag-editie in 'The Nordics'.
![[Xsaga Canon] 17: 175 jaar spoor](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 17: 175 jaar spoor
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor niets minder dan onze 175-jarige Hollandse rails.
![[Xsaga Canon] 16: Golfer bij het Rijks](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 16: Golfer bij het Rijks
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week de capriolen van topgolfer Joost Luiten.
![[Xsaga Canon] 15: Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 15: Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor de Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs starring onder andere Bono.
![[Xsaga Canon] 14: Camping op stelten](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 14: Camping op stelten
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor een bijzondere vorm van kamperen.
![[Xsaga Canon] 13: Sportmonologen](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 13: Sportmonologen
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week over 'ervaring' de Sportmonologen.
![[Xsaga Canon] 12: Samen in actie voor Beiroet](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 12: Samen in actie voor Beiroet
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een 'experience' ter ondersteuning van inwoners van Beiroet.
![[Xsaga Canon] 11: Rode Kruis 150 jaar](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 11: Rode Kruis 150 jaar
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week de ervaring rond 150 jaar Rode Kruis.
![[Xsaga Canon] 10: McArthurGlen Designer Outlet in Roermond](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 10: McArthurGlen Designer Outlet in Roermond
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor een bijzondere Limburgs koopjesparadijs.
![[Xsaga Canon] 9: KLM Experience](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 9: KLM Experience
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week het legendarische eeuwfeest van KLM.
![[Xsaga Canon] 8: AH Gour’met Elkaar](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 8: AH Gour’met Elkaar
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een mega-gourmet festijn.
![[Xsaga Canon] 7: Bijenkorf turn on the lights](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 7: Bijenkorf turn on the lights
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week hoe de Amsterdamse Dam en Damrak plotseling in het licht baadden.
![[Xsaga Canon] 6: Voortaan Johan Cruyff Arena](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 6: Voortaan Johan Cruyff Arena
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week de omdoping van een stadion.
![[Xsaga Canon] 5: Blokker Brulshirt](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 5: Blokker Brulshirt
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een nogal spraakmakend t-shirt.
![[Xsaga Canon] 4: Van Gogh Museum krijgt nieuwe hoofdingang](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 4: Van Gogh Museum krijgt nieuwe hoofdingang
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week hoe het Van Gogh voorpaginanieuws werd.
![[Xsaga Canon] 3: Albert Heijns snoepgoedhuisje](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 3: Albert Heijns snoepgoedhuisje
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. Ze plaatst ze op het podium en verbindt ze met elkaar. In deel drie van de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' memoreert co-founder Patrick Roubroeks een bijzondere experience rond AH.
![[Xsaga Canon] 2: 10 miljoenste bezoeker Rijksmuseum](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 2: 10 miljoenste bezoeker Rijksmuseum
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. Ze plaatst ze op het podium en verbindt ze met elkaar. In de nieuwe 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' toont co-founder Patrick Roubroeks het beste en het leukste werk van de afgelopen 20 jaar.
![[Xsaga Canon] 1: Huwelijksfeest Willem-Alexander en Máxima](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 1: Huwelijksfeest Willem-Alexander en Máxima
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. Ze plaatst ze op het podium en verbindt ze met elkaar. In de nieuwe 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' toont co-founder Patrick Roubroeks het beste en het leukste werk van de afgelopen 20 jaar.
- AlgemeenNieuws If you like it, put a ring on itWeblog [column] Gaat ChatGPT de assistent...Nieuws Mijn Marketing: Imen Laroussi van...Nieuws DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS Maron...Nieuws Marcel Baas afdelingshoofd...Nieuws Mijn Marketing: Marleen Smit van Het...
- B2BNieuws PIM Trendrapport 2023: Wat laat ik...Nieuws Afas groeit en lanceert klimaatfonds Nieuws 50-jarig Van Gogh Museum gezien door...Nieuws Onderzoek SAS en CMO-Council: weinig...Nieuws ‘Social media belangrijkste middel...Nieuws De Beste Brabantse Marketeer 2022...
- BureausNieuws Maaike Preuninger en Jasper Boon in...Nieuws Dept breidt uit met Adobe-specialist...Nieuws Considerationlist SAN New Kids On...Nieuws TBWA\Neboko versterkt team met...Nieuws Marlon von Franquemont en Reinier...Nieuws Nieuwe campagne 'Share the Luve' van...
- ContentmarketingNieuws Van den Bergh en zijn genuanceerde...Weblog [Marketing the Rainbow #28b]...Weblog [column] 2023, het jaar van de...Nieuws Thema Branded Content Event 2023 is...Weblog [Marketing the Rainbow #28a]...Nieuws Asics: regelmatig bewegen verbetert...
- DesignWeblog Column Bentley: 531 strekkende meter...Nieuws Nederlandse klederdracht op...Weblog Column Maak het circulair of maak...Nieuws BMW i4: is dit de ultieme EV? Nieuws Albert Heijn organiseert packathon...Weblog [column] Automarkt 2023: een...
- Food en RetailNieuws [Hortus sessie] Nescafé over...Nieuws Procter ziet winst iets dalenWeblog Column Prijzencarrousel in de...Nieuws Anne & Max lanceert sharefunding...Nieuws Taster start met 'iconisch...Nieuws M&M's lijkt te zwichten voor rechts...
- MediaNieuws Eerste luistercijfers NMO...Nieuws Daniel Kok als top creatief terug...Nieuws Onderzoek: Europese retailers lopen...Nieuws Meer consumenten betalen voor...Nieuws Platform Baby op Komst overgenomen...Nieuws Jansen weg als hoofdredacteur...
- Online MarketingNieuws EU: veel manipulatie op websitesNieuws 'Betalen voor verzending binnen...Nieuws Apple verplaatst kwart productie...Nieuws [branded content] Leiderschap...Nieuws Nieuwe merkcampagne Lexa daagt...Nieuws Match Group en Tinder lanceren...
- SponsoringNieuws Fight cancer en partners: grootste...Nieuws Adidas presenteert wedstrijdbal WK...Nieuws Renault benoemt 3 nieuwe...Nieuws Sten Richters gaat met Cupra voor...Nieuws Afas Foundation en Free a Girl...Nieuws Philips en PSV starten actie...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »