[Xsaga Canon] 9: KLM Experience
- Algemeen
- 22 jun 2021 @ 10:54
- Link
-
Patrick Roubroeks
founding director
Xsaga - Below the lineEntertainmentEvenement
- 22 jun 2021 @ 10:54
- Patrick Roubroeks
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week het legendarische eeuwfeest van KLM.
Elk idee wordt door Xsaga tot in de kleinste details uitgewerkt op basis van hét grote idee, altijd vanuit één en dezelfde kerngedachte: ‘Everything is experience, experience is everything’.
KLM100 EXPERIENCE
Een sterk verbindend ‘familiefeest’ waarbij 65.000 mensen gedurende 6 dagen achter de douane werden ontvangen en een experience mochten meemaken om nooit te vergeten. Het verleden, heden en toekomst van de oudste - onder eigen naam opererende - airliner ter wereld werd op impactvolle wijze op het podium geplaatst. Het evenement dat plaatsvond in een hangar achter de douane veroorzaakte een stroomvloed aan positieve mediacontent die via Twitter, Facebook en LinkedIn de wereld overspoelde. Iedereen in Nederland bleek op een of andere wijze verbonden te zijn aan de jubilerende blauwe familie. Het evenement won een Cross Media Award, een Bea World Award én Eventex Award. Bovendien won KLM voor het eerst in vijf jaar tijd de Randstad Employer Branding Award. Waarmee de indirecte resultaten ook na de feestperiode nog een tijdlang door resoneerden.
Bekijk hier de casefilm.
Foto: Floris Heuer
-
Patrick Roubroeks
- Werkt bij: Xsaga
- Functie: founding director
- Website:http://www.xsaga.nl# Linkedin: https://nl.linkedin.com/in/patrickroubroeks
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

