[Xsaga Canon] 9: KLM Experience
- Algemeen
- 22 jun 2021 @ 10:54
- Link
-
Patrick Roubroeks
founding director
Xsaga - Below the lineEntertainmentEvenement
- 22 jun 2021 @ 10:54
- Patrick Roubroeks
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week het legendarische eeuwfeest van KLM.
Elk idee wordt door Xsaga tot in de kleinste details uitgewerkt op basis van hét grote idee, altijd vanuit één en dezelfde kerngedachte: ‘Everything is experience, experience is everything’.
KLM100 EXPERIENCE
Een sterk verbindend ‘familiefeest’ waarbij 65.000 mensen gedurende 6 dagen achter de douane werden ontvangen en een experience mochten meemaken om nooit te vergeten. Het verleden, heden en toekomst van de oudste - onder eigen naam opererende - airliner ter wereld werd op impactvolle wijze op het podium geplaatst. Het evenement dat plaatsvond in een hangar achter de douane veroorzaakte een stroomvloed aan positieve mediacontent die via Twitter, Facebook en LinkedIn de wereld overspoelde. Iedereen in Nederland bleek op een of andere wijze verbonden te zijn aan de jubilerende blauwe familie. Het evenement won een Cross Media Award, een Bea World Award én Eventex Award. Bovendien won KLM voor het eerst in vijf jaar tijd de Randstad Employer Branding Award. Waarmee de indirecte resultaten ook na de feestperiode nog een tijdlang door resoneerden.
Bekijk hier de casefilm.
Foto: Floris Heuer
-
Patrick Roubroeks
- Werkt bij: Xsaga
- Functie: founding director
- Website:http://www.xsaga.nl# Linkedin: https://nl.linkedin.com/in/patrickroubroeks
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [analyse] 'Trump buigt voor Big Tech - niet andersom'
- [onderzoek] Nederland loopt miljarden mis door trage AI-adoptie
- Brenda Smith finalist European Marketer of the Year 2025
- [column] Hoeveel merk- en bedrijfswaarde kan Elon Musk...
- Hoe gaat het écht met jong talent?
- Loyaliteitsranking restaurantketens: Moeke en Dadawan aan kop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center