[Xsaga Canon] 9: KLM Experience

[Xsaga Canon] 9: KLM Experience
  • Algemeen
  • 22 jun 2021 @ 10:54
  • 11126 x gelezen
  • Link
  • Patrick Roubroeks
    Patrick Roubroeks

    founding director
    Xsaga
  • Below the lineEntertainmentEvenement

Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week het legendarische eeuwfeest van KLM.

Elk idee wordt door Xsaga tot in de kleinste details uitgewerkt op basis van hét grote idee, altijd vanuit één en dezelfde kerngedachte: ‘Everything is experience, experience is everything’.
 

KLM100 EXPERIENCE

Een sterk verbindend ‘familiefeest’ waarbij 65.000 mensen gedurende 6 dagen achter de douane werden ontvangen en een experience mochten meemaken om nooit te vergeten. Het verleden, heden en toekomst van de oudste - onder eigen naam opererende - airliner ter wereld werd op impactvolle wijze op het podium geplaatst. Het evenement dat plaatsvond in een hangar achter de douane veroorzaakte een stroomvloed aan positieve mediacontent die via Twitter, Facebook en LinkedIn de wereld overspoelde. Iedereen in Nederland bleek op een of andere wijze verbonden te zijn aan de jubilerende blauwe familie. Het evenement won een Cross Media Award, een Bea World Award én Eventex Award. Bovendien won KLM voor het eerst in vijf jaar tijd de Randstad Employer Branding Award. Waarmee de indirecte resultaten ook na de feestperiode nog een tijdlang door resoneerden.

Bekijk hier de casefilm

Foto: Floris Heuer

 

Patrick Roubroeks

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken