Biografie Patrick Roubroeks is founding director van bureau Xsaga. Samen met zijn collega’s bedenkt en produceert hij al decennia betekenisvolle ervaringen voor mensen en merken.
Hij plaatst ze met zijn team live, hybride of digitaal op een podium en verbindt ze met elkaar: altijd op basis van ‘het grote idee’, dat tot in het kleinste detail is uitgewerkt.
Patrick Roubroeks

![[Xsaga Canon] 20: opening Vattenfall Prinses Ariane Windpark](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 20: opening Vattenfall Prinses Ariane Windpark
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In het slotstuk van de 20-delige jubileumserie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks vandaag een experience voor niet zomaar een windpark.
![[Xsaga Canon] 19: Denkend aan Westland](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 19: Denkend aan Westland
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience rond duurzame warmtetransitie.
![[Xsaga Canon] 18: Koningsdag Groningen](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 18: Koningsdag Groningen
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor een Koningsdag-editie in 'The Nordics'.
![[Xsaga Canon] 17: 175 jaar spoor](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 17: 175 jaar spoor
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor niets minder dan onze 175-jarige Hollandse rails.
![[Xsaga Canon] 16: Golfer bij het Rijks](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 16: Golfer bij het Rijks
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week de capriolen van topgolfer Joost Luiten.
![[Xsaga Canon] 15: Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 15: Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor de Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs starring onder andere Bono.
![[Xsaga Canon] 14: Camping op stelten](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 14: Camping op stelten
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor een bijzondere vorm van kamperen.
![[Xsaga Canon] 13: Sportmonologen](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 13: Sportmonologen
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week over 'ervaring' de Sportmonologen.
![[Xsaga Canon] 12: Samen in actie voor Beiroet](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 12: Samen in actie voor Beiroet
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een 'experience' ter ondersteuning van inwoners van Beiroet.
![[Xsaga Canon] 11: Rode Kruis 150 jaar](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 11: Rode Kruis 150 jaar
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week de ervaring rond 150 jaar Rode Kruis.
![[Xsaga Canon] 10: McArthurGlen Designer Outlet in Roermond](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 10: McArthurGlen Designer Outlet in Roermond
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor een bijzondere Limburgs koopjesparadijs.
![[Xsaga Canon] 9: KLM Experience](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 9: KLM Experience
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week het legendarische eeuwfeest van KLM.
![[Xsaga Canon] 8: AH Gour’met Elkaar](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 8: AH Gour’met Elkaar
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een mega-gourmet festijn.
![[Xsaga Canon] 7: Bijenkorf turn on the lights](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 7: Bijenkorf turn on the lights
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week hoe de Amsterdamse Dam en Damrak plotseling in het licht baadden.
![[Xsaga Canon] 6: Voortaan Johan Cruyff Arena](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 6: Voortaan Johan Cruyff Arena
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week de omdoping van een stadion.
![[Xsaga Canon] 5: Blokker Brulshirt](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 5: Blokker Brulshirt
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een nogal spraakmakend t-shirt.
![[Xsaga Canon] 4: Van Gogh Museum krijgt nieuwe hoofdingang](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 4: Van Gogh Museum krijgt nieuwe hoofdingang
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week hoe het Van Gogh voorpaginanieuws werd.
![[Xsaga Canon] 3: Albert Heijns snoepgoedhuisje](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 3: Albert Heijns snoepgoedhuisje
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. Ze plaatst ze op het podium en verbindt ze met elkaar. In deel drie van de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' memoreert co-founder Patrick Roubroeks een bijzondere experience rond AH.
![[Xsaga Canon] 2: 10 miljoenste bezoeker Rijksmuseum](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 2: 10 miljoenste bezoeker Rijksmuseum
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. Ze plaatst ze op het podium en verbindt ze met elkaar. In de nieuwe 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' toont co-founder Patrick Roubroeks het beste en het leukste werk van de afgelopen 20 jaar.
![[Xsaga Canon] 1: Huwelijksfeest Willem-Alexander en Máxima](/templates/img/lazyload.gif)
[Xsaga Canon] 1: Huwelijksfeest Willem-Alexander en Máxima
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. Ze plaatst ze op het podium en verbindt ze met elkaar. In de nieuwe 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' toont co-founder Patrick Roubroeks het beste en het leukste werk van de afgelopen 20 jaar.
- AlgemeenNieuws Corendon doopt merknaam Karin's...Nieuws DDMA en Hogeschool van Amsterdam...Nieuws Campagne: lever accu’s en batterijen...Nieuws Olaf Groenendijk van TNO: 'Je werk...Nieuws Dave Frauenfelder gestart als VP...Nieuws Nicolette Kluijver op e-motor voor...
- B2BNieuws BNP Paribas benoemt Jet Happel tot...Weblog Column WegduikklantenWeblog [column] Biedt het abonnementsmodel...Nieuws Hein Schumacher treedt aan bij...Weblog Column Reclamefeestjes: everyone is...Nieuws Objective Platform wordt derde...
- BureausNieuws De absurde wereld van Autodrop komt...Nieuws Vernieuwde geïntegreerde website...Nieuws Vitesse kiest Happy Horizon als...Weblog Column Commercialreview april met...Nieuws Energize ontwikkelt campagne voor...Nieuws School voor leiderschap THNK vindt...
- ContentmarketingNieuws Van Gogh Museum lanceert openbare...Nieuws Asics lanceert spoken word track om...Nieuws Ambulancedienst werft...Nieuws Digitaal merk Proudies richt zich op...Nieuws Publiekscampagne om goed doel in...Nieuws Snickers zet YouTube-serie in om...
- DesignNieuws Eredivisiebal seizoen 2023/2024...Nieuws Chinese Omoda komt naar Europa Weblog [column] Onbeminde innovatieWeblog Column Branding by design: wie toont...Nieuws Renault lanceert virtuele 3D-winkelNieuws Renault Twingo: hoe design mede het...
- Food en RetailNieuws Monitor Consumentengedrag: eerst de...Nieuws Sal Meyer terug in AmstelveenNieuws [onderzoek] Voordeelverpakkingen...Weblog Brandreview: Welk merk claimt de...Nieuws Van Veen: 'Jumbo moet nog goedkoper...Nieuws PLMA 2023 Trade Show voorspelt dit...
- MediaNieuws Tweede Kamer stemt in met verplichte...Nieuws Bernard Hammelburg na 1000 columns...Nieuws DPG Media lanceert always-on...Nieuws Mediabestedingen in 2022 opnieuw...Nieuws European Para Championships en DPG...Nieuws DPG Media wordt mediapartner...
- Online MarketingNieuws Uitzendbureau Freeday lanceert...Nieuws Apple lanceert Vision ProWeblog [column] Webshops en seo: wie niet...Nieuws Pega lanceert GenAI met 20 nieuwe...Nieuws [onderzoek] Vijf jaar AVG: balans...Nieuws Apple TV gebruikt muziek met...
- SponsoringNieuws Ajax en Sandals vieren één jaar...Nieuws KNVB en Revolt werken samen aan...Nieuws 50+ Mobiel tot medio 2025 partner en...Nieuws Jumbo stopt sponsoring Max Verstappen Nieuws Moederbedrijf Nivea gaat 5-jarig...Nieuws Vodafone toont digitaal kunstwerk...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Discussie over beschadigde Russische tank op Leidseplein
- [onderzoek] Waarschuwing bij 'alcoholposts' social media kan...
- Nicolette Kluijver op e-motor voor campagne Groendus
- Dave Frauenfelder gestart als VP Brand, Marketing Communicatie...
- #rekenafmetfraude maakt klanten ABN Amro bewust van kans op...
- In welk Europees land betaal je het minst voor je dinertje met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- Toon alle events »