Biografie Patrick Roubroeks is founding director van bureau Xsaga. Samen met zijn collega’s bedenkt en produceert hij al decennia betekenisvolle ervaringen voor mensen en merken.
Hij plaatst ze met zijn team live, hybride of digitaal op een podium en verbindt ze met elkaar: altijd op basis van ‘het grote idee’, dat tot in het kleinste detail is uitgewerkt.
Patrick Roubroeks


[Xsaga Canon] 20: opening Vattenfall Prinses Ariane Windpark
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In het slotstuk van de 20-delige jubileumserie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks vandaag een experience voor niet zomaar een windpark.

[Xsaga Canon] 19: Denkend aan Westland
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience rond duurzame warmtetransitie.

[Xsaga Canon] 18: Koningsdag Groningen
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor een Koningsdag-editie in 'The Nordics'.

[Xsaga Canon] 17: 175 jaar spoor
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor niets minder dan onze 175-jarige Hollandse rails.

[Xsaga Canon] 16: Golfer bij het Rijks
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week de capriolen van topgolfer Joost Luiten.

[Xsaga Canon] 15: Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor de Prins Bernhard Cultuurfonds Prijs starring onder andere Bono.

[Xsaga Canon] 14: Camping op stelten
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor een bijzondere vorm van kamperen.

[Xsaga Canon] 13: Sportmonologen
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week over 'ervaring' de Sportmonologen.

[Xsaga Canon] 12: Samen in actie voor Beiroet
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een 'experience' ter ondersteuning van inwoners van Beiroet.

[Xsaga Canon] 11: Rode Kruis 150 jaar
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week de ervaring rond 150 jaar Rode Kruis.

[Xsaga Canon] 10: McArthurGlen Designer Outlet in Roermond
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een experience voor een bijzondere Limburgs koopjesparadijs.

[Xsaga Canon] 9: KLM Experience
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week het legendarische eeuwfeest van KLM.

[Xsaga Canon] 8: AH Gour’met Elkaar
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een mega-gourmet festijn.

[Xsaga Canon] 7: Bijenkorf turn on the lights
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week hoe de Amsterdamse Dam en Damrak plotseling in het licht baadden.

[Xsaga Canon] 6: Voortaan Johan Cruyff Arena
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week de omdoping van een stadion.

[Xsaga Canon] 5: Blokker Brulshirt
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een nogal spraakmakend t-shirt.

[Xsaga Canon] 4: Van Gogh Museum krijgt nieuwe hoofdingang
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week hoe het Van Gogh voorpaginanieuws werd.

[Xsaga Canon] 3: Albert Heijns snoepgoedhuisje
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. Ze plaatst ze op het podium en verbindt ze met elkaar. In deel drie van de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' memoreert co-founder Patrick Roubroeks een bijzondere experience rond AH.

[Xsaga Canon] 2: 10 miljoenste bezoeker Rijksmuseum
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. Ze plaatst ze op het podium en verbindt ze met elkaar. In de nieuwe 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' toont co-founder Patrick Roubroeks het beste en het leukste werk van de afgelopen 20 jaar.

[Xsaga Canon] 1: Huwelijksfeest Willem-Alexander en Máxima
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. Ze plaatst ze op het podium en verbindt ze met elkaar. In de nieuwe 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' toont co-founder Patrick Roubroeks het beste en het leukste werk van de afgelopen 20 jaar.
- AlgemeenNieuws [column] Kracht van EenfoutNieuws AI en DM Trendrapport 2026...Nieuws Goodoo: plantaardig ijs met smaak én...Nieuws Van turbulentie naar trots: de...Nieuws Ook bij synthetische persona’s...Nieuws Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met...
- B2BNieuws Marketingtransfers week 50, 2025Nieuws Marketingtransfers week 49, 2025Nieuws Sanne Hartman (Ovivio): 'Je kunt het...Nieuws Marketingtransfers week 48, 2025Nieuws Imke Walenberg nieuwe hoofdredacteur...Nieuws Marketingtransfers week 47, 2025
- BureausNieuws Mini-Vlammetje centraal in Warmste...Nieuws Heks’nkaas kiest voor digital-first...Nieuws Hulphond Nederland draait...Nieuws ACT beloont 12 internationale...Nieuws Nieuwe merkcampagne voor TrainlineNieuws Politie lanceert wervingsgame...
- ContentmarketingNieuws COC lanceert Paarse-Vrijdag campagne...Nieuws Kerst 2025: McDonald’s Nederland...Nieuws Maestro burger keert terug op...Nieuws Dordrecht lanceert nieuw stadsmerk...Nieuws 'Denk vooruit': 9 miljoen brochures...Weblog [column] Sparen uit traditie
- DesignWeblog [column] Kerstmuziek: de enige trend...Weblog [column] Waarom de Magnum-bite niet...Nieuws Nieuwe merkidentiteit Transavia...Nieuws AIM presenteert grootste...Nieuws CreativeNL Live presenteert tijdens...Nieuws 6 architecten- en...
- Food en RetailNieuws CBL: Versterken voedselvoorziening...Weblog [column] De schaduwkant van luxeNieuws Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van...Nieuws Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:...Nieuws Albert Heijn gunt iedereen wat extra...Nieuws Limited Heineken-fles bij start...
- MediaWeblog [column] Als je kerstcommercial...Nieuws Paramount mengt zich in strijd om...Nieuws Podimo bereikt 300K betalende leden...Nieuws Netflix slokt Warner Bros en HBO Max...Nieuws Jong talent en Nederlandstalig valt...Nieuws Rapper Krulle lanceert...
- Online MarketingNieuws Etos brengt kerstverhalen tot levenNieuws Artiesten lanceren anti-vape trackNieuws KPN introduceert App de Sint AI...Nieuws Petersen presenteert boek...Nieuws MondoMarketing bekroond tot beste...Nieuws AH wint Greatest TikTok tijdens Ad...
- SponsoringNieuws Unox Nieuwjaarsduik groeit...Weblog [column] De merkwaarde van Ajax...Nieuws Nieuwe deal voor Oranje:...Nieuws PSV-kersttrui maakt comeback met...Nieuws Rabobank nieuwe hoofdsponsor van...Nieuws Moët & Chandon krijgt nieuwe...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

