[Xsaga Canon] 13: Sportmonologen

[Xsaga Canon] 13: Sportmonologen
  • Algemeen
  • 5 okt 2021 @ 09:02
  • 9433 x gelezen
  • Link
  • Patrick Roubroeks
    Patrick Roubroeks

    founding director
    Xsaga
  • ActivatieMarketing

Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week over 'ervaring' de Sportmonologen.

Elk idee wordt door Xsaga tot in de kleinste details uitgewerkt op basis van hét grote idee, altijd vanuit één en dezelfde kerngedachte: ‘Everything is experience, experience is everything’.

SPORTMONOLOGEN

Bij Xsaga houden ze van impactvolle verhalen én van sport. Helemaal gelukkig worden ze als die twee zaken worden gecombineerd in één sterk multimediaal concept. Zo ontstonden de Sportmonologen. Eerst op theaterfestival de Parade, later in De Kleine Komedie en tenslotte op TV bij de NOS. Zo bereikten de verhalen van winnen en verliezen, van glorie en verdriet een groot kijkerspubliek. 

Het AD schreef: 'De sportmonologen vol pijn, emotie en drama.' En in Het Parool (vier sterren) stond: 'Ontroerend, ontwapenend, geestig en heel ver weg van de mediatraining die veel sporters heeft geleerd vooral zo min mogelijk iets echts te vertellen.’ De Sportmonologen zijn nog steeds te boeken via SportSpeakers omdat veel bedrijven de behoefte hebben om de ervaringen van weleer in te zetten richting haar medewerkers van morgen. Op dit moment wordt gewerkt aan een nieuwe serie.

Foto: Jorrit Lousberg. Bekijk hier de case-film

Patrick Roubroeks

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken