[Xsaga Canon] 12: Samen in actie voor Beiroet
- Algemeen
- 28 sep 2021 @ 10:47
- Link
-
Patrick Roubroeks
founding director
Xsaga - StorytellingContent
- 28 sep 2021 @ 10:47
- Patrick Roubroeks
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week een 'experience' ter ondersteuning van inwoners van Beiroet.
Elk idee wordt door Xsaga tot in de kleinste details uitgewerkt op basis van hét grote idee, altijd vanuit één en dezelfde kerngedachte: ‘Everything is experience, experience is everything’.
GIRO555 / SAMEN IN ACTIE VOOR BEIROET
Hoe produceer je binnen 72 uur een hybride en fondsenwervende campagne in coronatijd? In 2020 kwamen de elf samenwerkende hulporganisaties ‘Samen in actie voor Beiroet’. XSAGA en House of Sports werden door Giro555 aangezocht om binnen een paar dagen een actiecentrum te realiseren van waaruit alle publieke en commerciële media verslag konden doen van de nationale inzamelingsactie. Een uitdagende opdracht, mede gezien de geldende COVID-19 regelgeving die een traditionele actie met veel mensen op een en dezelfde plek onmogelijk maakte. De campagne werd met de hoogste opbrengst in de afgelopen jaren van €15.198.181,- en dankzij de inzet van velen een groot succes.
Foto: Nathan Reinds. Bekijk de casefilm hier!
-
Patrick Roubroeks
- Werkt bij: Xsaga
- Functie: founding director
- Website:http://www.xsaga.nl# Linkedin: https://nl.linkedin.com/in/patrickroubroeks
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Goud voor Kruidvat en AH bij Effie Awards
- Tien marketingtrends in 2026 volgens Kantar
- Vakanties: vroegboeken start steeds vroeger
- Nieuwe voorzitter en bestuurslid voor Stichting Reframe
- Marketingfacts lanceert digitale hoofdredacteur AImke
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #7 met Kumasi-founder Lars Gierveld
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

