[Xsaga Canon] 2: 10 miljoenste bezoeker Rijksmuseum

[Xsaga Canon] 2: 10 miljoenste bezoeker Rijksmuseum
  • Algemeen
  • 4 mei 2021 @ 11:02
  • 9211 x gelezen
  • Link
  • Patrick Roubroeks
    Patrick Roubroeks

    founding director
    Xsaga
  • Marketingcommunicatie

Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. Ze plaatst ze op het podium en verbindt ze met elkaar. In de nieuwe 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' toont co-founder Patrick Roubroeks het beste en het leukste werk van de afgelopen 20 jaar.

Elk idee wordt tot in de kleinste details uitgewerkt op basis van hét grote idee, altijd vanuit één en dezelfde kerngedachte: ‘Everything is experience, experience is everything’.
 

TIEN MILJOENSTE BEZOEKER VAN HET RIJKSMUSEUM

Nietsvermoedend stapte de toen nog onbekende docent Stefan Caspers met zijn leerlingen het museum binnen, toen hem op grootse wijze te kennen werd gegeven dat hij zich de 10 miljoenste bezoeker van het Rijksmuseum mocht noemen. Als bijzonder cadeau mocht hij in zijn eentje een nacht doorbrengen voor De Nachtwacht. Zijn persoonlijke avontuur werd op video vastgelegd en werd binnen 3 dagen door 30 miljoen mensen bekeken. Deze won alle denkbare communicatieprijzen en onderstreepte daarmee de communicatie claim dat het Rijksmuseum ons te allen tijde weet te verrassen.

Bekijk de casefilm via deze link.

Foto: Olivier Middendorp

Patrick Roubroeks

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken