[Xsaga Canon] 4: Van Gogh Museum krijgt nieuwe hoofdingang
- Algemeen
- 18 mei 2021 @ 11:25
- Link
-
Patrick Roubroeks
founding director
Xsaga - StorytellingMarketing
- 18 mei 2021 @ 11:25
- Patrick Roubroeks
Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week hoe het Van Gogh voorpaginanieuws werd.
Elk idee wordt door Xsaga tot in de kleinste details uitgewerkt op basis van hét grote idee, altijd vanuit één en dezelfde kerngedachte: ‘Everything is experience, experience is everything’.
HEROPENING NIEUWE ENTREEGEBOUW VAN HET VAN GOGH MUSEUM
‘Hoe komen wij op de voorpagina van The New York Times?’, aldus de briefing én het concept.
Niet minder dan 125.000 zonnebloemen sierde het kleurrijke labyrint dat werd ingericht ter viering van het feit dat het Van Gogh Museum een nieuwe hoofdingang had gekregen. De spectaculaire experience onderstreepte daarmee letterlijk de communicatie claim ‘Van Gogh houdt je bezig’. Niemand minder dan de Britse kunstenaar Banksy deelde de fotogenieke beelden op zijn persoonlijke account waarmee het concept ook op social media nog lang resoneerde.
Bekijk hier de casefilm.
Foto: Jan-Kees Steenman
-
Patrick Roubroeks
- Werkt bij: Xsaga
- Functie: founding director
- Website:http://www.xsaga.nl# Linkedin: https://nl.linkedin.com/in/patrickroubroeks
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Dans keert terug via herseninterface
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

