[Branded Content] Geen schreeuwers, maar doeners

[Branded Content] Geen schreeuwers, maar doeners
  • Algemeen
  • 14 sep 2018 @ 10:19
  • 6079 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag
  • 14 sep 2018 @ 10:19
  • 6079 x gelezen
  • Sales

Prisma Direct is aanbieder van plastic kaarten. Het bedrijf uit Leeuwarden produceert ruim 50 miljoen kaarten per jaar, variërend van cadeaukaarten tot membership cards. Tijd om het verhaal te vertellen. MarketingTribune sprak met CEO Fiona Halbertsma.

Wat is het laatste nieuws rondom Prisma Direct?

Het heet van de naald-nieuws is de recent door ons geïntroduceerde ‘mijn-omgeving’, waarbinnen data bi-directioneel in een 100 procent veilige omgeving heen en weer gezonden kan worden. Dus niet een applicatie of uitbreiding op reeds bestaande platforms, maar een geheel nieuw ontwikkeld en onafhankelijk systeem waar onze klanten exclusief en gratis gebruik van kunnen maken.

Daarnaast hebben we eind 2017 VVV Nederland, de grootste uitgever van cadeaukaarten van het land, als klant verwelkomd. VVV maakte de stap van papieren bon naar plastic cadeaukaart en zocht een partij die hen daar het best bij kon helpen. Zij belden op het moment dat wij ons hier al aan het opmaken waren voor de drukste periode van het jaar: de feestdagen. Januari was voor ons relaxter geweest, zeg maar. De handen moesten dus domweg wat verder uit de mouwen. Een hele klus, maar wederom is het ons gelukt.

Hoeveel kaarten produceert Prisma Direct op een dag?

Dat verschilt. Dagelijks leveren we grote en kleine volumes uit. Dat doen we voor verzekeraars, ledenverenigingen en retailers.

Naast de grote volumes speelt in veel gevallen ook een mutatietraject met kleinere aantallen. Consumenten en bedrijven maken bovendien steeds meer gebruik van webshops om cadeaukaarten te bestellen, de aantallen variëren dan van één tot soms vele duizenden per bestelling. En alle bestellingen leveren we altijd binnen 24 uur af.

Hoe onderscheidt Prisma Direct zich van de concurrent?

Je ziet een tweedeling in de markt. Zo zijn er klanten die simpelweg kiezen voor de goedkoopste leverancier, maar er zijn ook klanten die op zoek zijn naar een partner die waarde toevoegt en begrijpen dat dat niet gratis is. De fysieke kenmerken van onze producten zijn natuurlijk het meest zichtbaar: materiaalsoort, drukkwaliteit en de soms enorme aantallen spreken het snelst tot de verbeelding. Wat vaak minder zichtbaar is, maar wel veel voelbaarder is de wijze waarop dat alles tot stand komt. Kaarten vormen voor maar zo’n 20 procent onderdeel van het totaal aan werkzaamheden hier. Veruit de meeste tijd investeren we in het toevoegen van waarde; klanten adviseren en begeleiden in het proces naar dat product. Hen ontlasten en tegelijk bouwen aan het versterken en vergroten van hun merk.

Het simpelweg leveren van plastic kaarten kan iedereen wel, daar zit de uitdaging niet in. De klant meenemen op die reis naar succesvolle kaartontwerpen, distributievormen, B2B-maatwerk- en online oplossingen; daar maak je het verschil.

Los van dit interview is Prisma Direct niet veel in de media te zien. Waarom niet?

Het zit niet in ons DNA om van de daken te schreeuwen hoe geweldig we zijn. We groeien al 26 jaar autonoom, dat realiseren we doordat onze klanten met elkaar praten en ons aanbevelen. Ouderwetse mond-tot-mondreclame. We hebben veel duurzame klanten, die dus lang bij ons blijven. Zoiets lukt je niet door iedere dag een persbericht over jezelf te versturen. Wij zijn doeners, geen schreeuwers.

Hoe heb je het vak in de loop der jaren zien veranderen?

Voornamelijk op het gebied van online en automatisering. We zijn ook steeds meer een IT-bedrijf geworden, roep ik weleens. We zijn iedere dag in de weer met het onderhouden, optimaliseren en bouwen van nieuwe IT-oplossingen – en daarnaast leveren we ook kaartjes.

Prisma Direct zit ‘helemaal’ in het noorden van het land. Was de Randstad niet gunstiger geweest?

Kijk, 80 tot 90 procent van ons klantenbestand bevindt zich inderdaad in de economische driehoek van Nederland. Ik vind het geen enkel probleem om de klant in zijn eigen omgeving te bezoeken. Andersom zien wij toch ook vaak genoeg dat de afstand tot Leeuwarden geen enkele belemmering voor hen vormt om naar het Noorden af te reizen. De behoefte om met ons face to face te spiegelen over trends, nieuwe kansen of maatwerk oplossingen kan aanleiding zijn om even in de auto of trein te springen.

Kadertekst

‘Prisma Direct verzorgt al jaren de zorgpassen en bijbehorende correspondentie voor de zorg-verzekeraars van a.s.r. Wij zijn tevreden met de kwaliteit en pro-fessionaliteit, maar voornamelijk het fijne persoonlijke contact maakt het verschil’

Louis Boots, beleidsadviseur
Zorg bij a.s.r.

Kadertekst

‘Gezien de grote hoeveelheid maatwerkbestellingen hebben wij bij VVV behoefte aan een partner die kwaliteit koppelt aan flexibiliteit. Bij Prisma Direct hebben we dat gevonden. Tezamen met de Friese nuchterheid leidt dat tot een perfecte samenwerking’

Raymond Smits van Waesberghe, manager marketing & business-ontwikkeling bij VVV Nederland

 

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Prisma Direct

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Meest gelezen

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken