Zorg-editie Contentclub in teken van 2015-trends
- Algemeen
- 7 jan 2015 @ 18:15
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - StorytellingTrendsMarktwerking
- 7 jan 2015 @ 18:15
- Redactie Zorgmarketing
Marketeers en communicatieprofessionals uit de zorg gaan donderdagmiddag 22 januari in een speciale zorgeditie van de Contentclub aan de slag met hun grootste uitdagingen van 2015: consumenten blijvend overtuigen.
Voor sommige vakgenoten zijn commercieel denken en moderne marketinginzichten toepassen in de zorg nog steeds vloeken in de kerk. Toch is dat het uitgangspunt voor de workshop ‘Succesvolle contentmarketing in de zorg’. ‘2014 was geen goed jaar voor de autoriteit en betrouwbaarheid van de zorg in het algemeen,’ stelt organisator Marte Arink. ‘De ingrepen van de Inspectie voor de Gezondheidszorg vanwege kwaliteitsmissers bij instellingen hebben enorm veel media-aandacht gekregen. Hetzelfde geldt voor - dreigende - faillissementen van ziekenhuizen en de kritiek op de toenemende macht van zorgverzekeraars. Dit leidt ertoe dat zelfs de meest ideële zorgverlener inmiddels iets uit te leggen of te verdedigen heeft. Klassieke eenrichtingscommunicatie voldoet daar niet voor. Conversiegerichte marketingcommunicatie wél.’
Tijdens de gratis toegankelijke workshop gaan deelnemers aan de slag met zowel de praktijk als de theorie van contentmarketing in de zorg. Zij doorlopen alle stappen van strategie, via contentproductie en distributie naar conversie. Na een inleiding door Richard van Berkel, auteur van het boek ‘Succesvolle contentmarketing in de zorg’, volgen sessies waarin deelnemers aan de slag gaan met een praktijkcase.
De Contentclub vindt plaats in de voormalige Henricuskerk nabij Centraal Station Amersfoort van 15.45 tot 18.00 uur. Aansluitend is een aangeklede borrel. De Contentclub is een initiatief van LVB Networks. Meer informatie en aanmelden op: www.lvbnetworks.nl/contentclub.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
- Marktwerking
- Contentclub
- LVB Networks
- Contentmarketing
- Richard van Berkel
- Storytelling
- Zorgmarketing
- Media-aandacht
- Trend
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management