[branded content] Zoek naar de balans tussen online- en offline marketing
![[branded content] Zoek naar de balans tussen online- en offline marketing](/algemeen/nieuws/2023/05/zoek-naar-de-balans-tussen-online-en-offline-marketing/5351-aspect-ratio-943-471.5.jpg)
- 19 mei 2023 @ 09:33
- Sales
Organisaties hebben baat bij de toepassing van een mix van online- en offline reclame. Het zijn twee vormen van reclame die elkaar kunnen aanvullen.
Denk bij online marketing aan zoekmachine optimalisatie, of bijvoorbeeld aan social media marketing. Een vorm van offline marketing is buitenreclame, waarbij langs de kant van de weg reclameborden van een organisatie worden bevestigd. Het zoeken naar de balans tussen de diverse vormen van marketing begint vaak bij het vaststellen van de doelen van een marketingcampagne. Ben je voornemens de naamsbekendheid van je organisatie te verbeteren? Wil je consumenten naar je website trekken die onderdeel uitmaken van je doelgroep? Enzovoorts.
Snel zorgen voor een verbetering van je naamsbekendheid
Het verbeteren van je naamsbekendheid is het makkelijkst met offline reclame. Denk bijvoorbeeld aan rotonde reclame, waarbij centraal op de rotonde een reclamebord van je organisatie geplaatst wordt. In ruil voor dit reclamebord voorzie je in het onderhouden van het groen op de rotonde. Interessant, want het maakt dat deze vorm van marketing direct bijdraagt aan een maatschappelijk verantwoorde manier van ondernemen.
Online zou je de naamsbekendheid van je organisatie kunnen verbeteren door in te zetten op een viralreclamecampagne op sociale media. Des te vaker zo’n campagne gedeeld wordt, des te groter het bereik en daarmee de groei in je naamsbekendheid. Nadeel hiervan ten opzichte van buitenreclame is het feit, dat zo’n reclamecampagne ook averechts kan werken. Je hebt daarnaast allerminst zekerheid dat de campagne viral zal gaan.
Win het vertrouwen bij de consument
Wanneer het gaat om grotere aankopen, zal een consument zeker een webshop zo’n zes à zeven keer moeten zijn tegengekomen voordat deze een aankoop doet. Bij een fysieke vestiging ligt dat aantal lager. Je wint zodoende het vertrouwen van de consument, door deze op zoveel mogelijk verschillende plekken te wijzen op het bestaan je webshop of fysieke vestiging. Hier komen online- en offline reclame samen; kies voor de combinatie van bijvoorbeeld een campagne op sociale media of het opzetten van een digitale nieuwsbrief, met reclameborden in verschillende plaatsen rondom de vestigingsplaats van je organisatie. Zo wordt het aantal van zes à zeven contactmomenten al snel gehaald. Leg je de focus uitsluitend op online- of offline marketing, dan is dit veel lastiger.
Tip: kies bij offline reclame voor een aanbieder van buitenreclame met een landelijke dekking. Je hoeft je zo niet te beperken tot het gebruik van reclameborden rondom de vestigingsplaats van je bedrijf.
Tekst: LEQUAL | Afbeelding: LEQUAL
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
- Esther Overmars nieuw hoofdjurylid Effie Awards
- Gouden combinatie van technologie, commercie en klantgerichtheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management