Burna Boy is het nieuwe gezicht van G-Star
- Algemeen
- 13 feb 2024 @ 11:21
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 feb 2024 @ 11:21
- Michiel van Zaane
G-Star introduceert zijn nieuwe merkcampagne met Burna Boy in de hoofdrol. De van oorsprong Nigeriaanse muzikant treedt daarmee in de voetsporen van Pharrell Williams, Snoop Dogg en Cara Delevingne.
Burna Boy (echte naam: Damini Ebunoluwa Ogulu) staat bekend om zijn muziek, maar ook om zijn gevoel voor mode. De video voor de samenwerking is gecreëerd rond Burna Boy's nieuwe nummer 'On Form' en is geregisseerd door regisseur Dave Meyers, bekend van zijn werk voor onder andere Kendrick Lamar, Travis Scott en Billie Eilish.
De campagne werd bedacht en uitgevoerd door Creative Director Joris Kuijpers. De zwart-wit esthetiek is een hommage aan G-Star’s campagnes uit het verleden, maar met een moderne twist. In de video, opgenomen in Londen, zien we Burna Boy’s danscrew de bekende ‘stomp’ uitvoeren en zo zijn ritme door de stad verspreiden.
Burna Boy: ‘Denim is een verlengstuk van wie ik ben. Net als mijn muziek is het voor mij iets persoonlijks, een dialoog tussen mij en mezelf. Elk stiksel, elke slijtage van mijn jeans vertelt een verhaal. G-Star snapt dat. Zij volgen niet zomaar de trends; ze blijven zichzelf en de norm constant uitdagen, net als ik. Onze samenwerking gaat dus verder dan mode; het gaat over grenzen durven verleggen en het omarmen van authenticiteit. So, why not ride the wave with G-Star? It's a match made in denim heaven.’
Joris Kuijpers, Creative Director: ‘G-Star zocht voor hun nieuwe campagne een bekendheid die naast ‘best in class’ ook helemaal van nu is. Omdat Burna Boy door velen wordt gezien als de koning van Afro-Fusion, bleek hij een uitstekende match voor het merk. Niet alleen vanwege zijn uitstraling en charisma, maar juist ook vanwege zijn aanstekelijke muziek en dance moves. Dat ‘aanstekelijke’ is precies waar het idee voor de video begon, waarin een hele stad zijn moves overneemt.’
De campagne wordt naast de video ondersteund op verschillende kanalen als outdoor, online, tv, social en bioscoop, en is live gegaan op 12 februari 2024. De campagne draait wereldwijd in de voor G-STAR belangrijkste markten.
Credits:
Opdrachtgever: G-Star
CMO: Gwenda van Vliet
ECD: Joris Kuijpers
Executive producer: Vanessa Janssen
Producer: Fione van Wijk
Production company: Radical Media
Director/Photographer: Dave Meyers
Director assistant/photographer: Cam Erickson
Director assistant: James Logan
DOP: Scott Cunningham
Executive producers: Jim Bouvet & Ben Schneider
Producer: Ersan Beşkardeş
Production Manager: Jack Filtness
Post Production: No.8 London
EP/Post producer: Barney Wright / Will Howland
VFX: Jim Allen
Colourist: Alex Gregory
Post production versioning: The Compound VFX
Edit house: Stitch Editing London
Editor: Charlie Von Rotburg
Editors cutdowns/social ads: Charlie Von Rotburg, Daniel Falkenhagen
Music licensing: Cris & Jef Music
Soundstudio: No. 8 London / Sam Robson
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- amnassadeur
- G-Star
- Burna Boy
- Cara Delevingne
- merkcampagne
- Snoop Dogg
- muzikant
- zwart wit
- Pharrell Williams
- TVC
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- Marktplaats wil verkoop tweedehands speelgoed stimuleren
- Trustoo: 'Voldoen bedrijven niet aan onze kwaliteitseisen, dan...
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Ministerie van VWS en ActiZ: praat over hoe je ouder wil worden
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing