MIE '19: focus op insights en groei

MIE '19: focus op insights en groei
  • B2b
  • 8 feb 2019 @ 11:18
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Congres

Ruim 2300 (digital) marketeers, growth hackers, strategen en insights professionals bezochten op 6 en 7 februari het MIE, het grootste Marketing Insights Event van Nederland. Opvallend in de presentaties van dit jaar was de focus op insights en groei in de breedste zin van het woord.

Organisator MOA, Expertise Center voor Marketing insights, Onderzoek en Analytics, constateert dat met de reeds ingezette cultuuromslag binnen het research-vak, de samenhang en -werking van marketing, insights en analytics belangrijker wordt.

Populaire thema’s tijdens MIE 2019 waren niet alleen het bouwen van effectieve marketingcampagnes, maar ook de klantbeleving, sensitiviteit en neuromarketing. Daarnaast was een flinke rol weggelegd voor Customer Journeys, Growth Hacking, datavisualisatie en Artificial Intelligence. Bovendien was er niet alleen veel aandacht voor de communicatie met Millenials en Gen X, maar ook Health, Happiness en de lezingen uit de culturele sector konden op veel enthousiaste bezoekers rekenen. 50% van de lezingen is beoordeeld met een 8- of hoger.

Nauw samenwerken

Volgens MOA-directeur Wim van Slooten is het duidelijk dat de sector blijvend verandert van karakter: ‘Binnen bedrijven werken disciplines steeds nauwer samen en is data-verzameling, -analyse en het opbouwen van insights steeds essentiëler bij het bedenken en marketen van producten en diensten. Bezoekers van het MIE weerspiegelen die nieuwe manier van werken en ze maken daarmee de ingezette cultuuromslag van het vak zichtbaar’.

De top-10 lezingen volgens MOA was:

1.           Slimmer luisteren naar klanten met Artificial Intelligence (AI).

Tim Barenbrug - Totta Research                                                                          8,77

2.           Realiseer exponentiele digitale groei door middel van Digital Excellence

Mitchel Wubben - WUA, Marco van der Hut - ABN AMRO                          8,65

3.           How The Avocado Show became the face of a billion dollar industry in one week

Ron Simpson - The Avocado Show                                                                      8,64

4.           Content creatie voor de nieuwe generatie

Tim van der Wiel - GoSpooky en Speaky.ai                                                       8,63

5.           De 10 nieuwste neuromarketing insights voor commercials en retail

Tim Zuidgeest - ST&T Research                                                             8,52

6.           Grijs is goud: focus op 50+

Martijn van der Veen - Ruigrok NetPanel, Floris Venneman – Bureauvijftig

8,52

7.           Hoe een research community je organisatie bij de les houdt

Thomas Spauwen - MWM2, Esmée Schregardus - Ministerie van Onderwijs

8,51

8.           Design Sprints: voor iedereen die sneller wil innoveren.

Renske Verweijnen - Perspective, Jochem Reinders Folmer – Perspective

8,46

9.           Marketeers maken klanten gelukkig, maar hoe word je als marketeer gelukkig? Patrick van Hees - Happiness Institute Europe                  8,42

10.         Datavizualisation, more impact with your insights

Michiel Dullaert – DePerfecteGrafiek                                                                 8,41

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken