KEYNOTE NMD 2022: Wat werkt wel en wat werkt niet als we willen veranderen?

KEYNOTE NMD 2022: Wat werkt wel en wat werkt niet als we willen veranderen?
  • B2b
  • 7 jun 2022 @ 15:26
  • 44537 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Marketing

In een humoristische keynote gaat filosoof en cabaretier Paul Smit in op diverse aspecten van menselijk gedrag en de werking van ons brein. Zijn verhaal bevat de nieuwste inzichten. Daarmee belooft de openingskeynote van Nima Marketing Day 2022 vermakelijk én leerzaam te worden. Een korte kennismaking.

Het menselijke brein is eigenlijk een buitengewoon krachtige computer met een verwerkingssnelheid van 11,2 miljoen bits per seconde. Het bewuste, rationele gedeelte van het brein werkt maar met 60 bits en aan de hand van dat verschil laat Smit zien dat ons brein veel minder rationeel werkt dan wij denken en misschien wel willen. Met een aantal verrassende en hilarische voorbeelden zien we dat ons brein tot fantastische prestaties in staat is, maar of dat allemaal zo logisch en bewust gaat als wij denken is zeer de vraag. Smit gaat in op de processen binnen een organisatie en bespreekt daarbij thema’s als samenwerking, innovatie, beïnvloeding en verandering.

Over Paul Smit
Smit studeerde af op ‘de evolutie van het menselijk bewustzijn’ en schreef diverse boeken over filosofie, psychologie en neurowetenschap. Hiervoor werkt hij onder anderen samen met neurowetenschapper Ayca Szapora op het gebied van hersenonderzoek aan de universiteiten Leiden en Dresden.

Hét marketingfestival voor en door marketeers

Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de spotlights. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje met korting!

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken