DOSSIER STUDIEREIS Nicole Verburg van VodafoneZiggo

DOSSIER STUDIEREIS Nicole Verburg van VodafoneZiggo
  • B2b
  • 4 aug 2022 @ 09:29
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • MarketingOpleidingInterview

De redactie vroeg vijf marketeers welk marketingboek er in de koffer zat tijdens de vakantie, of er in het najaar nog een opleiding of cursus voor hen op de planning staat en welke roadtrip er stiekem nog op de wensenlijst staat. In deel 1 Nicole Verburg van VodafoneZiggo.

Het kompas staat voor nu even op zomer en het hoofd leegmaken. We gaan richting de costa, idyllische Italiaanse landschappen, bergen of een terras in de zon. Maar af en toe zullen onwillekeurig tijdens een mooie chianti of espresso de gedachten afdwalen naar het najaar. Een periode waarin vaak een opleiding of cursus wordt opgepakt.

Nicole Verburg is directeur customer value management bij VodafoneZiggo en Nima-bestuurslid: ‘Ik ga deze zomer in elk geval het Marketingfacts Jaarboek lezen.’

Zitten er in de vakantiekoffer ook studieboeken over marketing?
‘Wij hebben besloten deze zomer in Nederland te blijven en te pendelen tussen de boot en thuis, dus het zullen heel veel weekendtasjes worden. Ik heb een stapel MarketingTribunes klaarliggen die ik nog niet gelezen heb en steeds zal ik er eentje meenemen. Ook heb ik me voorgenomen om het Marketingfacts Jaarboek te lezen. Echt weer even de basis herhalen en verdieping zoeken op nieuwe topics. Zeker ook benieuwd naar het nieuwe hoofdstuk over martech, het marketingspecialisme waar ik me dag in, dag uit mee bezighoud.’

Wat is het laatste marketingboek dat je hebt gelezen?
‘Het afgelopen half jaar heb ik me qua ontwikkeling en verdieping vooral gericht op leiderschap en iets minder op marketing. Belangrijk om dit in balans te brengen. Ik heb een mooie opleiding gevolgd die vrij intensief was. Ook heeft het boek Goed zoals je bent mij weer nieuwe inzichten gegeven. Als het specifiek gaat over het laatste marketingboek dan is dat The offer you can’t refuse van Steven van Belleghem geweest. Wij hebben dat boek cadeau gedaan aan mijn marketingcollega’s bij VodafoneZiggo die een bijdrage hadden geleverd aan onze briefing en pitch voor Marketing company of the year award.’

Heb je na de zomer nog opleidingen/cursussen in de agenda staan?
‘Nog niks geboekt, maar wel twee specifieke activiteiten in mijn hoofd die ik wil gaan doen. Strategic Marketing Management aan Nyenrode, ik ga een dagdeel meelopen en kijken wat het mij brengt. Ik loop natuurlijk al wat jaren mee in het vakgebied en wil weer even een gevoel krijgen bij waar ik sta. Ook wil ik graag weer een Nima Masterclass volgen. Dat is alweer een tijd geleden. Weer verdieping zoeken en ervaren wat het mij brengt. En dat doe ik dan graag samen met onze Chapter Lead Marketing zodat we samen kunnen kijken hoe we de interne marketingkennis kunnen verbeteren.’

Is permanente educatie iets wat jou aanspreekt?
‘Jazeker. Het marketingvak ontwikkelt zich snel, je moet bijblijven. Een leven lang leren, zeggen we ook wel bij Nima. En de ontwikkelingen zijn ook super interessant, dus het is zeker geen straf om bij te blijven.’

Stel je maakt een roadtrip van een maand, waar gaat de reis dan naar toe?
‘Ik heb een heel lijstje, een soort van post-corona wishlist. Elke dag word ik weer geïnspireerd door onder andere de Facebook-groep reislustige ouders met kinderen. Thailand, Sri Lanka en Bali staan bovenaan het lijstje en dan in een laag tempo heerlijk genieten van de omgeving. Rond mijn 30e heb ik een tijdje in Azië gewoond en ik wil heel graag mijn kinderen deelgenoot maken van al het moois dat ik toen gezien en beleefd heb.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken