Biografie
Patrick Severein

[column] Hier zijn ze dan eindelijk: de Nederlandse kerstcommercials van 2021
Ik kan er geen genoeg van krijgen, van kerstcommercials. Na de enorme hoeveelheid Britse commercials is het na Sinterklaas ook in Nederland eindelijk tijd voor kerst. Met de supermarkten voorop.
[column] Update: Dit zijn de leukste (en minst leuke) kerstcommercials van 2021
De kerstcommercials van 2020 gingen vooral over corona. En zaten bomvol emoties. En dit jaar? Een beetje same old same old. De aloude succesnummers worden afgestoft. Weinig verheffends, weinig echte emotie. Maar nog steeds genoeg te genieten. Dit zijn de beste (Britse) kerstcommercials van 2021.
[column] Dit zijn de beste Super Bowl-commercials van 2021
Er gaat niets boven kerstcommercials. Maar de Super Bowl-commercials staan bij mij op een goede tweede plek. Het is een grote vergaarbak, zonder echt duidelijk thema, maar wat zitten er soms een pareltjes tussen.
[column] Genieten! Dit zijn de kerstcommercials van coronajaar 2020
Ze zijn er weer. De (vooral Britse) kerstcommercials van 2020. Kerst in corona. Dat wordt anders dan normaal. Is het in kerstcommercialland dan ook anders? Ja. Althans. Een beetje. Maar Kevin is er nog steeds. Sterren krijgen gewoon weer een podium. Goede doelen ook.
[column] Hoe schrijf je een prijswinnende case?
Patrick Severein, head of content bij LVB en jurylid voor de Grand Prix Content Marketing, ziet veel misgaan bij inzendingen en deelt tips over hoe het wel moet.
[column] Het belang van brand awareness in tijden van crisis
Niets verleidelijker dan laaghangend fruit plukken. Zeker in tijden van (corona-)crisis. De omzet zakt in. Je wil snel leads en omzet scoren. Zo snel mogelijk. Zoveel mogelijk. Helemaal logisch. Vooral doen en proberen.
[column] Ze zijn er weer! De kerstcommercials van 2019
Over zingende dozen, rappende theepotten, chips etende supersterren, vallende kerstmannen, hondjes van kurk, de sokken van Macauly Culkin en natuurlijk de zojuist verschenen kerstcommercial van John Lewis.
[column] Dé trends in videomarketing in 2020
De rol van video in je content- en marketingstrategie is nog lang niet uitgespeeld. Maar wat zijn nu dé trends voor 2020 in videomarketing?
Commercials zijn niet dood. Ze zijn springlevend (maar nu met inhoud)
Het is lekker makkelijk en ik doe er graag aan mee: iets ‘dood’ verklaren. Print, V&D, advertorials (die overigens echt dood moeten), tv. Alles is dood of moet dood. Met commercials doe ik dat dus even niet.
Dé trends in videomarketing in 2019
Natuurlijk blijft video als een razende groeien. Maar welke trends moet je als videomaker en contentmarketeer volgend jaar echt in de gaten houden (en inzetten)?
De leukste, mooiste (en sufste) kerstcommercials van 2018
De kerstcommercial. Vooral onze Britse buren zijn er meester in. Ieder jaar zit iedereen weer vol spanning: wat is de tofste, de stomste, de emotioneelste? Ik ben fan. En geobsedeerd. Wie bedenkt wat? Waarom deze keuze? Hoe is het gemaakt? Gaat dit werken?
De war on talent winnen? Zet contentmarketing in
Het aantal openstaande vacatures heeft een nieuw record bereikt. Smileys en happy faces all over the place. Behalve bij de HR-afdelingen. Want iedereen weet: topeconomie betekent de hel voor het vinden van goede mensen. Maar de war on talent is te winnen. Gewoon door het inzetten van contentmarketing.
Videomarketing is nog lang niet volwassen
Iedere zichzelf respecterende organisatie maakt video’s. Maar bijna niemand doet aan videomarketing. Is videomarketing al volwassen? Nee, eigenlijk niet.
Dé trends in videomarketing in 2018
Contentmarketing is steeds vaker: videomarketing. Maar welke trends in videomarketing moet je als contentmarketeer en videomarketeer écht kennen volgend jaar?
Stop met massacontent en omarm (eindelijk!) niche contentmarketing
Onze doelgroep? Heel Nederland! Doelstelling? Leads natuurlijk. De vraag van veel klanten is té veelomvattend. Niche contentmarketing werkt beter.
Video’s maken zonder strategie? Echt niet meer doen
Online video is niet meer ‘the next big thing’ in contentmarketing. Het is ‘the thing’. Elk merk, elke organisatie. Iedereen aan de video’s. Goed nieuws. Zeker als je, zoals ik, videomarketeer bent. Maar minder goed nieuws: er wordt niet echt nagedacht over een goede videostrategie. Oftewel: we produceren maar wat in het wilde weg. En daarmee gooien we geld weg zonder dat het vaak wat oplevert.
Interne communicatie wordt... interne videomarketing
Interne communicatie is weer helemaal terug. Afgestoft kun je beter zeggen. En verbeterd. Waarbij video hét belangrijkste interne communicatiemiddel aan het worden is. En dat is volkomen logisch.
Waarom mijn moeder van 78 meer weet van videomarketing dan jullie
Nee, mijn moeder heeft geen communicatie-opleiding gevolgd. Ze heeft ook geen ervaring in het contentvak. Toch weet ze meer over videomarketing en contentmarketing dan de meesten van jullie. Omdat ze logisch nadenkt. En haar hart volgt.
Dit kunnen videomarketeers leren van 'Wie is de mol?'
De hoogste kijkcijfers ever. En dat voor seizoen 17 (!). Met recht een prestatie van formaat. Niet alleen is 'Wie is de mol?' de koning van de zaterdag (die andere Mol – Linda - is de koningin), wij videomarketeers kunnen er ook nog iets van leren. En dan bedoel ik niet per se de mooie plaatjes. Maar iets waar wij én onze opdrachtgevers echt iets aan hebben.
- AlgemeenNieuws Rode lippen tegen 'kissing disease'Nieuws AP wil aanpassing wet gebruik...Nieuws Bob richt zich op fietsers en...Nieuws Nieuw personeel mag drie maanden...Nieuws De zomer van Arno de Jong Online...Nieuws [branded content] Dit bezorgt The...
- B2BNieuws Fiverr bestrijdt met Selina...Weblog Column: CEO wissel eens van functie...Nieuws Fiverr lanceert nieuwe B2BcampagneNieuws DOSSIER STUDIEREIS Mariëlle Krouwel...Nieuws Ernst Dirkzwager hoofd Sales bij...Weblog Column #notmymarketing
- BureausNieuws Osborne Clarke kiest Coopr als...Nieuws Dept breidt uit met designstudio...Nieuws [De zomer van] Friso Ludenhoff: 'De...Nieuws Kumpany maakt HBO Original-serie...Nieuws Team Lewis helpt GLS Netherlands met...Nieuws Scenery verwelkomt Naique Tanate als...
- ContentmarketingNieuws Jurylid GPCM Daphne Hoogenboom Blij...Nieuws Deadline inzenden GPCM 30 augustus...Nieuws Jurylid Grand Prix Content Marketing...Weblog Column Kun jij duurzame stukjes...Nieuws Robin Wollenberg, jurylid GPCM:...Nieuws Robbert Rodenburg lanceert Pride...
- DesignNieuws Tikkie lanceert Groepie voor...Nieuws De Nachtwacht in 8.000 NFT'sNieuws Designer Lenny Stöpp bij...Weblog [column] Presenteren in mijn...Nieuws Alef de Jong is oprichter en...Nieuws Code d'azur steunt...
- Food en RetailNieuws Prijsbeleid belangrijkste aspect...Nieuws Lore Vanaudenhove van Bristol:...Nieuws Plus en Thuisbezorgd.nl starten...Nieuws Ilse van Loon van Stoov: 'Zo zonde...Nieuws G-Star RAW lanceert exclusieve...Nieuws Anastasia Dellis nieuwe General...
- MediaNieuws Soap rond veiling FM-frequenties...Nieuws Juryvoorzitter Arno Kantelberg...Nieuws In juli iets langer voor de buisNieuws Taxi-app Dextr liveNieuws Commerciële radiofrequenties...Nieuws [De zomer van] Samantha Catsburg:...
- Online MarketingNieuws RacingNews365 geeft gas op...Nieuws Justitie VS start mededingingszaak...Nieuws Onderzoek: bijna 5 Nederlandse...Nieuws HomeExchange kiest Counter Content Nieuws AliExpress past voorwaarden...Nieuws Muziekdienst Spotify groeit naar 433...
- SponsoringNieuws Grill Guru naamgever NK Surftour Nieuws Tourwinnaar Vingegaard vliegensvlug...Nieuws Fuze Tea brengt ode aan fusie van...Weblog [column] Hoeveel media-aandacht...Nieuws AGU ziet ambities uitkomen in ParijsNieuws Van Lanschot Kempen partner...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Osborne Clarke kiest Coopr als... 12-08-2022
- Dept breidt uit met designstudio... 12-08-2022
- [De zomer van] Friso Ludenhoff: 'De... 12-08-2022
- Kumpany maakt HBO Original-serie... 12-08-2022
- Team Lewis helpt GLS Netherlands met... 10-08-2022
- Scenery verwelkomt Naique Tanate als... 10-08-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 4okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference
- Toon alle events »