Noise maakt overheidscampagne tegen discriminatie
- Bureaus
- 3 sep 2015 @ 09:41
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijPolitiekSocial mediaCampagnesCommercials
- 3 sep 2015 @ 09:41
- Redactie Media
De nieuwe landelijk campagne tegen discriminatie is woensdag gelanceerd door minister Plasterk van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Het Amsterdamse reclamebureau Noise bedacht de campagne. Het thema maakt een duidelijk statement: 'Zet een streep door discriminatie.'
De eerste tv-commercial wijst op artikel 1 van de Grondwet. Daarin staat dat in Nederland discriminatie op welke grond dan ook niet is toegestaan. Vanaf 9 september volgt een tweede commercial waarin bekende Nederlanders een streep door het woord discriminatie zetten. Zij sporen de rest van Nederland aan om ook eenzelfde statement te maken, wat zij ook in de radiocampagne doen.
Aan de campagne van Noise wordt meegewerkt door BN'ers als Typhoon, Giel Beelen, Lucille Werner, Kees Tol, Sylvana Simons, Maaike Ouboter, Michael van Praag, Margriet van der Linden en Ahmed Aboutaleb. In banners en een social campagne (onder meer op Facebook en Twitter) kan iedereen letterlijk een streep zetten door discriminatie en dit delen.
Naast de brede campagne voor heel Nederland komen er deelcampagnes voor specifieke discriminatiegronden, zoals leeftijd, herkomst, geslacht, handicap/chronische ziekte, seksuele gerichtheid en godsdienst, en op verschillende plekken waar discriminatie plaatsvindt, zoals bijvoorbeeld de werkvloer, de openbare ruimte en school.
Onder dit thema zal de campagne de komende tijd uitgroeien tot een koepel waarin de ministeries van Binnenlandse Zaken, Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Veiligheid en Justitie, Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en Volksgezondheid, Welzijn en Sport samenwerken. Voor bedrijven, organisaties en gemeenten is er een toolkit. Daarmee kunnen zij het thema van de campagne adopteren en dit duidelijk maken aan hun eigen achterban en daarbuiten.
Credits
Opdrachtgever: Rijksoverheid
Strategie, creatie & realisatie: Noise
Productiemaatschappij: Wenneker
Regie: Krijn van Noordwijk
Sound: Earforce
Onine productie: NoProtocol
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- geslacht
- zet een streep door discriminatie
- leeftijd
- Grondwet
- Noise
- Typhoon
- Artikel 1
- handicap
- godsdienst
- Lucille Werner
- Giel Beelen
- racisme
- chronische ziekte
- herkomst
- Kees Tol
- Rijksoverheid
- seksuele geaardheid
- BN'ers
- discriminatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

