DDB & Tribal en Vodafone maken stotterapp Get The Flow
- Bureaus
- 21 apr 2017 @ 09:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesApps
- 21 apr 2017 @ 09:29
- Redactie Bureaus
Vodafone heeft samen met bureau DDB & Tribal Amsterdam, de Nederlandse Federatie Stotteren (NFS) en stotterambassadeur en zangeres Sanne Hans een app ontwikkeld, ‘Get The Flow’, die kinderen helpt om vloeiender te spreken door het gebruik van speciaal gemaakte rapoefeningen.
Ongeveer 5 procent van de Nederlandse kinderen stottert. Dat is één kind in elk klaslokaal. Vodafone wil deze kinderen een tool geven om contact met elkaar te kunnen maken en beter te kunnen communiceren. Het doel van de app is om op een toffe manier je spraak te trainen en het zelfvertrouwen van kinderen te boosten, want rap ondersteunt de vloeiendheid van spraak. Rap geeft sturing, een ritme, een flow, en vergroot de woordenschat, wat kinderen die stotteren echt helpt. Tegelijkertijd brengt de app kinderen met elkaar in contact, doordat ze kunnen rappen met elkaar. Dat vermindert het gevoel dat ze de enigen zijn die stotteren.
Bekende rappers als Broederliefde, Sevn Alias, Kevin, Soufiane Eddyani en Jairzinho hebben bijgedragen aan de app. Er zijn speciale rapteksten geschreven die gebruikmaken van tong twisters, klinkers, medeklinkers en alliteraties die moeilijk uit te spreken zijn voor kinderen die stotteren.
Anja van der Vlist, NFS: 'Wij zijn heel blij met dit initiatief. Juist voor deze kids, waarbij zelfvertrouwen een belangrijk issue is, is er weinig cool oefenmateriaal. Rappen brengt je in de speech flow en daardoor wordt praten makkelijker. Daarnaast is ritme ook een belangrijk element dat de vloeiendheid kan bevorderen. We hopen dat kinderen met deze app makkelijker leren spreken. Het is een leuke en speelse manier om je spreekvaardigheid te oefenen.'
Ed van Bennekom, Creative Director DDB & Tribal Worldwide, Amsterdam: 'Het is mooi om te zien dat merken iets kunnen bijdragen aan het leven van mensen. In het geval van Vodafone: een telecommunicatiemerk dat kinderen die stotteren helpt om beter te communiceren. Het is magisch om te zien dat wanneer kinderen gaan rappen, het stotteren verdwijnt. Wij denken dat het inzetten van iets wat kinderen leuk vinden, zoals rap als een tool in de strijd tegen stotteren, deze kinderen echt zal motiveren om vaker hun spraak te trainen en minder te gaan stotteren.'
Om goed te laten zien wat rappen kan betekenen voor kinderen die stotteren, heeft Vodafone een korte film gemaakt over Mitchell, een twaalfjarige jongen die als eerste de app gaat gebruiken en een voorbeeld is voor alle andere stotterende kinderen. </a></p> <p>‘Get The Flow’ versterkt Powerful Connections, het <em>brand engagement</em> programma van Vodafone, waarin de netwerk provider laat zien hoe technologie mensen verbindt en hun levens kan verbeteren.</p> <p>‘Get The Flow’ is beschikbaar voor Android en is gratis te downloaden op <strong><a data-cke-saved-href='http://www.gettheflow.net/' href='http://www.gettheflow.net/' target='_blank'><font color='#0066cc'>gettheflow.net</font></a></strong></p> <p> </p>
‘Get The Flow’ versterkt Powerful Connections, het brand engagement programma van Vodafone, waarin de netwerk provider laat zien hoe technologie mensen verbindt en hun levens kan verbeteren.
‘Get The Flow’ is beschikbaar voor Android en is gratis te downloaden op gettheflow.net
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- [column] De toekomst van strategie
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Leer emoties herkennen als waarschuwing tegen fraude
Laatste Nieuws
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

