ADCN Grand Prix voor Evert_45 van KPN
- Bureaus
- 17 apr 2018 @ 23:00
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CreatieDigitaalAwardReclameStorytellingBranding
- 17 apr 2018 @ 23:00
- Jeroen Mirck
Het project Evert_45 van creatief bureau N=5 voor KPN heeft de Grand Prix van de ADCN Awards 2018 gewonnen. In totaal zijn er dinsdag 61 Lampen uitgereikt, waaronder drie keer goud.
De ADCN Awards, de Lampen, zijn de Nederlandse vakprijzen voor creativiteit in advertising en design. Er zijn 61 Lampen uitgereikt in verschillende creatieve disciplines en media: één Grand Prix, 3 gouden Lampen, 18 zilver en 39 brons verdeeld over 37 categorieën.
'Mainstream en Social Impact'
Managing Director Dinesh Sonak van ADCN: 'Wij zijn zeer verheugd over de diversiteit en rijkheid aan creatieve projecten. De zeitgeist van 2017 gaat over het verleggen van grenzen. Er zijn steeds meer internationale samenwerkingen en co-producties tussen verschillende creatieve disciplines. Dat is gezond voor de ontwikkeling van de Nederlandse creatieve industrie. Bovenal zien wij dat steeds meer merken sociaal-maatschappelijke uitdagingen te lijf gaan met hun bedrijf, producten, diensten en campagnes. Daarin experimenteren ze in mainstream media en zoeken ze naar de juiste inzichten, ethische koers en impact. Dat is de creativiteit van nu en de toekomst.'
Grand Prix: Evert_45
Evert_45 is de grote winnaar van de ADCN Awards 2018. Het project won Lampen in de Advertising-categorieën Brand Activation & Experience, Branded Content & Entertainment, Digital & Social & Mobile, Integrated, Media en in de Craft-categorie Digital Production.
KPN introduceerde met Evert_45 een jongen die vanuit de Tweede Wereldoorlog zijn persoonlijke verhaal deelt via YouTube en Instagram. Gebaseerd op waargebeurde verhalen van mensen die de oorlog hebben meegemaakt. Binnen drie weken is meer dan 70% van de Nederlandse jongeren bereikt. Via het YouTube kanaal van Evert_45 hebben zij 1,3 miljoen minuten geschiedenisles gekeken.
De jury’s zeiden over het project: 'Het maakt een zwaar thema toegankelijk, het verbindt het verleden met het heden in op educatieve, fraaie en overtuigende wijze. Het maakt historische verhalen relevant in een moderne visuele taal en met moderne media, tastbaar en recht in het hart van het digitale leven en de cultuur van jonge mensen. Het idee past goed bij het merk en is mooi vertaald naar de mediaplatformen.'
Andere winnaars
N=5 is het bureau met de meeste Lampen: acht in totaal. DDB & Tribal Amsterdam won zeven Lampen en Dawn won vier Lampen. In Craft won het festival Appelsap drie Lampen in drie verschillende categorieën. KPN is de adverteerder met de meeste Lampen met negen in totaal.
Er werden voor het eerst Lampen uitgereikt in drie nieuwe categorieën: Business (voor creatieve ideeën die voor business transformatie zorgen), Experimental (voor creatieve projecten en experimenten gestart door de bureaus zelf) en Strategy, voor strategie als creatieve ‘craft’.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation