Whassup-commercial in nieuw jasje
- Bureaus
- 24 apr 2020 @ 12:07
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Commercials
- 24 apr 2020 @ 12:07
- Lucas Boon
Biermerk Bud heeft zijn bekende ‘Whassup?’-commercial, die wereldwijd van 1999 tot 2002 werd uitgezonden, in een nieuw jasje gestoken.
Doel van de vernieuwde commercial is om mensen eraan te herinneren om -ondanks de crisis- verbinding met elkaar te blijven zoeken. In de video zien we de originele cast van twintig jaar geleden en horen we nieuw opgenomen audio. Tagline: Bud supports Buds. Check in on yours. De hashtag #TogetherAtADistance is hieraan toegevoegd. De commercial is inhouse ontwikkeld en wordt uitgerold op de social media-kanalen van Bud.
Sjors van Drie, brand manager bij Bud (onderdeel van AB InBev), zegt: 'Bijna iedereen heeft de manier waarop we leven en omgaan met elkaar moeten veranderen. Met deze commercial willen we op een luchtige manier benadrukken om contact met elkaar te blijven houden.'
In de commercial zeggen de personages op een komische manier ‘Whassup?’ tegen elkaar, een uitdrukking die anno 2020 nog steeds wordt gebruikt. De originele commercial werd wereldwijd uitgezonden van 1999 tot 2002 en won onder meer een Grand Prix in Cannes.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
Laatste Nieuws
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

