Whassup-commercial in nieuw jasje

  • Bureaus
  • 24 apr 2020 @ 12:07
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Commercials

Biermerk Bud heeft zijn bekende ‘Whassup?’-commercial, die wereldwijd van 1999 tot 2002 werd uitgezonden, in een nieuw jasje gestoken.

Doel van de vernieuwde commercial is om mensen eraan te herinneren om -ondanks de crisis- verbinding met elkaar te blijven zoeken. In de video zien we de originele cast van twintig jaar geleden en horen we nieuw opgenomen audio. Tagline: Bud supports Buds. Check in on yours. De hashtag #TogetherAtADistance is hieraan toegevoegd. De commercial is inhouse ontwikkeld en wordt uitgerold op de social media-kanalen van Bud.

Sjors van Drie, brand manager bij Bud (onderdeel van AB InBev), zegt: 'Bijna iedereen heeft de manier waarop we leven en omgaan met elkaar moeten veranderen. Met deze commercial willen we op een luchtige manier benadrukken om contact met elkaar te blijven houden.'

In de commercial zeggen de personages op een komische manier ‘Whassup?’ tegen elkaar, een uitdrukking die anno 2020 nog steeds wordt gebruikt. De originele commercial werd wereldwijd uitgezonden van 1999 tot 2002 en won onder meer een Grand Prix in Cannes.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken