VEA maakt €2 miljoen reclamebudget vrij
- Bureaus
- 1 mei 2020 @ 11:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 1 mei 2020 @ 11:12
- Lucas Boon
Branchevereniging VEA lanceert een nieuwe campagne waarmee het sociale initiatieven ondersteunt en faciliteert. De campagne start vandaag met een commercial voor NLvoorelkaar met de spelers van het Nederlands Elftal in de hoofdrol.
Beeld: still uit NLvoorelkaar-commercial.
De campagne betreft een samenwerking met mediapartners RTL, Talpa, DPG, Mediahuis, Ster, Exterion Media en Ocean Outdoor en het Nederlands Elftal en Rico Verhoeven. Bureaus die meewerken zijn Czar, Fresh Bridge, Helden Media, Lijm Amsterdam, Monaerk, Qontent Matters, UM en 2twintig PR.
Het idee gaat als volgt in zijn werk: corona-initiatieven kunnen hun hulpvraag of aanbod gratis plaatsen op online marktplaats nlvoorelkaar.nl. Hiermee komen ze in aanmerking voor een eigen tv-commercial, buitenreclame of printadvertentie. De topsporters selecteren hun favoriete initiatief, waarna de aangesloten reclamebureaus en mediapartijen de advertentie gaan produceren met de sporters in de hoofdrol.
De campagne start vandaag met een commercial voor NLvoorelkaar (zie onder) met als doel om het platform meer zichtbaarheid te geven. In de commercial spelen de spelers van het Nederlands Elftal de hoofdrol en spreken ze hun steun uit voor het vrijwilligersplatform. De commercial wordt uitgezonden op de zenders van RTL en Talpa en is te zien in outdoor-uitingen in de grote steden.
Na deze commercial volgt een tweede, met Rico Verhoeven. De eerstvolgende projecten zullen vanaf half mei zichtbaar zijn. In totaal wordt er naar verwachting meer dan 2 miljoen euro reclamebudget weggegeven, aldus de VEA.
Talmon Kochheim, directeur VEA, zegt: 'Het coronavirus en de daaruit voortvloeiende maatregelen hebben ook de reclamebranche hard geraakt. Campagnes staan on hold, commercials kunnen niet worden geproduceerd en veel adverteerders houden de hand op de knip. Hierdoor hebben bureaus meer tijd en de media minder reclame-inkomsten en blijft er zendtijd en advertentieruimte over. Een paar voortrekkers binnen onze brancheorganisatie hebben daarom de krachten gebundeld voor een initiatief dat naadloos past in deze nieuwe tijd: het ondersteunen van sociale initiatieven met gratis commercials en advertenties.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

