Het Nationale Ballet en G-Star presenteren 'safe distance ballet'
- Bureaus
- 15 jun 2020 @ 13:13
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Kunst & CultuurRetail
- 15 jun 2020 @ 13:13
- Lucas Boon
Fashionmerk G-Star Raw en Het Nationale Ballet bundelen de krachten voor een samenwerking waarbij de tutu als 'social distancing tool' fungeert. De begeleidende campagne is ontwikkeld door The Family Amsterdam.
G-Star en Het Nationale Ballet brengen de klassieke en moderne wereld samen rond het idee van een 'Raw Denim tutu' met een diameter van 3 meter. Hierdoor kunnen de dansers van Het Nationale Ballet op een veilige 1,5-afstand van elkaar blijven.
Vandaag is de campagnevideo, ontwikkeld door The Family Amsterdam, gelanceerd waarin de dansers hun weg proberen te vinden door de straten van Amsterdam naar het Nationale Opera & Ballet-podium, aangetrokken door de muziek die vanuit het theater klinkt. Daar wordt de finale-dans opgevoerd op een muziekstuk van house-dj Joris Voorn, componist Boy Bianchi en strijkers van Het Balletorkest.
De Raw Denim tutu.
Gwenda van Vliet, chief marketing officer van G-Star, zegt: 'Beperkingen bieden nieuwe kansen. De afgelopen maanden hebben we steeds gezocht naar hoe we binnen de huidige realiteit op een onverwachte, artistieke en innovatieve manier kunnen interpreteren. Daardoor ontstaan samenwerkingen en concepten die anders niet zouden ontstaan. We zijn trots op dit mooie verhaal van tijdloze denim, dans, muziek en craftmanship uit verschillende werelden.'
Remi Wörtmeyer, choreograaf en eerste solist van Het Nationale Ballet, voegt toe: 'De tutu is de ultieme 'social distancing tool'. De enorme afmeting ervan zorgt ervoor dat de dansen creatief moeten zijn in hoe ze navigeren over straat, hoe ze elkaar kunnen passeren en hoe ze samen kunnen bewegen. Terwijl de dansers zich een weg banen door de stad, dansen ze de dans die we allemaal hebben ervaren wanneer we mensen op straat passeren en proberen anderhalve meter afstand te houden.'
Bekijk de campagnevideo hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
Laatste Nieuws
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

