Scholieren.com lanceert eigen creatief bureau

Scholieren.com lanceert eigen creatief bureau
  • Bureaus
  • 8 jul 2020 @ 14:39
  • 20104 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Nieuwkomers

Jongerenplatform Scholieren.com lanceert ‘Lichting': een creatief bureau voor online campagnes en content voor en door jongeren.

Beeld: het team van Lichting.

De redactie van Scholieren.com bestaat net als de doelgroep uit jongeren en 'de beste makers' hebben samen met de directie Lichting opgezet.

Roos Smetsers, commercieel directeur en oprichter, zegt: 'Steeds vaker kregen wij van klanten de vraag of we jonge makers kennen die 'een goede video, social content, foto's of tekst' kunnen ontwikkelen, om hun boodschap aan jongeren over te brengen. Dat bracht ons op het idee om Lichting te lanceren. Bijkomend voordeel is dat we onze beste talenten ook ná hun examen kunnen behouden: door hen een nieuwe uitdaging bij Lichting te bieden, kunnen ze blijven doorgroeien.'

Lichting wordt geleid door twee jonge creatieven die zelf in het verleden als scholier bij Scholieren.com begonnen: David Weel (21) als creatief strateeg en Wayne de Boer (23) als producent. Het team bestaat verder uit 10 andere makers. Het bureau heeft al een aantal opdrachten met een maatschappelijk doel uitgevoerd, onder meer voor het Rijksmuseum en het Ministerie van Justitie & Veiligheid. Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken