Scholieren.com lanceert eigen creatief bureau
- Bureaus
- 8 jul 2020 @ 14:39
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Nieuwkomers
- 8 jul 2020 @ 14:39
- Lucas Boon
Jongerenplatform Scholieren.com lanceert ‘Lichting': een creatief bureau voor online campagnes en content voor en door jongeren.
Beeld: het team van Lichting.
De redactie van Scholieren.com bestaat net als de doelgroep uit jongeren en 'de beste makers' hebben samen met de directie Lichting opgezet.
Roos Smetsers, commercieel directeur en oprichter, zegt: 'Steeds vaker kregen wij van klanten de vraag of we jonge makers kennen die 'een goede video, social content, foto's of tekst' kunnen ontwikkelen, om hun boodschap aan jongeren over te brengen. Dat bracht ons op het idee om Lichting te lanceren. Bijkomend voordeel is dat we onze beste talenten ook ná hun examen kunnen behouden: door hen een nieuwe uitdaging bij Lichting te bieden, kunnen ze blijven doorgroeien.'
Lichting wordt geleid door twee jonge creatieven die zelf in het verleden als scholier bij Scholieren.com begonnen: David Weel (21) als creatief strateeg en Wayne de Boer (23) als producent. Het team bestaat verder uit 10 andere makers. Het bureau heeft al een aantal opdrachten met een maatschappelijk doel uitgevoerd, onder meer voor het Rijksmuseum en het Ministerie van Justitie & Veiligheid. Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

