Tony’s Chocolonely: wat is (on)eerlijk?
- Bureaus
- 16 sep 2020 @ 16:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCampagnes
- 16 sep 2020 @ 16:56
- Lucas Boon
In Nederland is het verhaal van Tony's Chocolonely inmiddels bekend, maar dat geldt (nog) niet voor het buitenland. Tijd om daar verandering in te brengen, vindt het chocolademerk, dat vandaag samen met creatief bureau Herc en acteur Idris Elba een nieuwe internationale campagne lanceert.
Het bureau uit Amsterdam (sinds 2018) ontwikkelde een 'creatief manifest' voor Tony's, met in de hoofdrol (de stem van) de Britse acteur en spoken word-artiest Idris Elba. In de film, zoals Herc dit noemt, wordt benoemd wat fair en wat unfair is, zoals bijvoorbeeld kinderen werkzaam in de internationale cacao-industrie.
Rogier de Bruin, medeoprichter en creative director van Herc, zegt: 'Tony's Chocolonely is een briljant merk met een bijzondere missie. Met de ambitie om zijn boodschap ook in andere markten te introduceren en verspreiden, vroeg het merk ons om een helder manifest dat het motto 'chocolate, serious about people' duidelijk verbeeldt. We hebben vervolgens het merk -Tony's maakt geen reclame- vertaald in contrastrijke 'eerlijke' en 'oneerlijke' scenes. Precies zoals Tony's is: vrolijk en serieus tegelijk.'
Emilio de Haan, net als De Bruin oprichter en creative director, vult aan: 'En waarom Idris Elba? Hij past bij het merk. Zijn moeder komt uit Ghana, samen met Ivoorkust de hoofdbron van de cacaobonen. Én zijn hart ligt bij het verbeteren van de levens daar, dus de missie van Tony’s spreekt hem erg aan.'
Thecla Schaeffer, chief marketing officer van Tony's Chocolonely, zegt: 'Voor mij is het heel simpel: Herc begrijpt de huidige en culturele tijdgeest als geen ander en weet communicatiestrategieën te vertalen in kleurrijk, uitgesproken creatief werkt. Precies wat Tony's nodig heeft.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers