Tony’s Chocolonely: wat is (on)eerlijk?
- Bureaus
- 16 sep 2020 @ 16:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCampagnes
- 16 sep 2020 @ 16:56
- Lucas Boon
In Nederland is het verhaal van Tony's Chocolonely inmiddels bekend, maar dat geldt (nog) niet voor het buitenland. Tijd om daar verandering in te brengen, vindt het chocolademerk, dat vandaag samen met creatief bureau Herc en acteur Idris Elba een nieuwe internationale campagne lanceert.
Het bureau uit Amsterdam (sinds 2018) ontwikkelde een 'creatief manifest' voor Tony's, met in de hoofdrol (de stem van) de Britse acteur en spoken word-artiest Idris Elba. In de film, zoals Herc dit noemt, wordt benoemd wat fair en wat unfair is, zoals bijvoorbeeld kinderen werkzaam in de internationale cacao-industrie.
Rogier de Bruin, medeoprichter en creative director van Herc, zegt: 'Tony's Chocolonely is een briljant merk met een bijzondere missie. Met de ambitie om zijn boodschap ook in andere markten te introduceren en verspreiden, vroeg het merk ons om een helder manifest dat het motto 'chocolate, serious about people' duidelijk verbeeldt. We hebben vervolgens het merk -Tony's maakt geen reclame- vertaald in contrastrijke 'eerlijke' en 'oneerlijke' scenes. Precies zoals Tony's is: vrolijk en serieus tegelijk.'
Emilio de Haan, net als De Bruin oprichter en creative director, vult aan: 'En waarom Idris Elba? Hij past bij het merk. Zijn moeder komt uit Ghana, samen met Ivoorkust de hoofdbron van de cacaobonen. Én zijn hart ligt bij het verbeteren van de levens daar, dus de missie van Tony’s spreekt hem erg aan.'
Thecla Schaeffer, chief marketing officer van Tony's Chocolonely, zegt: 'Voor mij is het heel simpel: Herc begrijpt de huidige en culturele tijdgeest als geen ander en weet communicatiestrategieën te vertalen in kleurrijk, uitgesproken creatief werkt. Precies wat Tony's nodig heeft.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- Gardeners lanceert Impact hub voor merken
- Van ‘gewoon beginnen’ tot social-first agency
- Opvallers over festivalmarketing ‘Merken zoeken meer diepgang...
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke vraag voor naasten
Laatste Nieuws
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

