Deltaplan Biodiversiteitsherstel: maak grijs groener
- Bureaus
- 13 okt 2020 @ 16:38
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 13 okt 2020 @ 16:38
- Lucas Boon
Met de nieuwe campagne 'Maak grijs groener' roept stichting Deltaplan Biodiversiteit de Nederlander op om biodiversiteit te helpen beschermen. De campagne is ontwikkeld door KesselsKramer.
Biodiversiteit staat voor de verscheidenheid van plant- en diersoorten en de balans van alles wat op aarde leeft. Met de stichting Deltaplan Biodiversiteitsherstel zetten natuurorganisaties, boeren, wetenschappers en bedrijven zich samen in voor biodiversiteitsherstel in Nederland. Louise Vet, voorzitter van Deltaplan Biodiversiteitsherstel, zegt: 'Biodiversiteit hebben we allemaal nodig: om te eten, om te ademen, om te kunnen leven. Het doel van de campagne is dat om dat belang meer te laten leven, maar vooral dat iedereen weet hoe je kunt bijdragen om biodiversiteit te herstellen.’
Matthijs de Jongh, partner van KesselsKramer, vult aan: 'Biodiversiteit is ontzettend belangrijk voor ecosystemen en een gezonde leefomgeving. Samen met Motivaction hebben we onderzoek gedaan en hieruit blijkt onder meer dat driekwart van de Nederlanders niet precies weet wat biodiversiteit is, maar nu uitleg ziet men wel het belang ervan in. Dat is precies de reden waarom deze campagne zo hard nodig is. Bekend maakt bemind, dus met bewustwording zorg je voor betrokkenheid.'
Over de pay-off 'maak grijs groener' zegt Rens de Jonge, creative director bij KesselsKramer: 'Met 'grijs' als metafoor voor alle industrie, verstedelijking en andere dingen die slecht zijn voor biodiversiteit, en 'groener maken' voor alles wat je kunt doen om biodiversiteit te herstellen, focust de campagne zich bewust op oplossingen en niet op de betekenis van het begrip biodiversiteit.'
De campagne wordt uitgerold op tv, social media, outdoor en in print. Op maakgrijsgroener.nl vindt men tips om biodiversiteit te herstellen. De Nationale Postcode Loterij en het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit zijn partner van de campagne.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers