Deltaplan Biodiversiteitsherstel: maak grijs groener
- Bureaus
- 13 okt 2020 @ 16:38
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 13 okt 2020 @ 16:38
- Lucas Boon
Met de nieuwe campagne 'Maak grijs groener' roept stichting Deltaplan Biodiversiteit de Nederlander op om biodiversiteit te helpen beschermen. De campagne is ontwikkeld door KesselsKramer.
Biodiversiteit staat voor de verscheidenheid van plant- en diersoorten en de balans van alles wat op aarde leeft. Met de stichting Deltaplan Biodiversiteitsherstel zetten natuurorganisaties, boeren, wetenschappers en bedrijven zich samen in voor biodiversiteitsherstel in Nederland. Louise Vet, voorzitter van Deltaplan Biodiversiteitsherstel, zegt: 'Biodiversiteit hebben we allemaal nodig: om te eten, om te ademen, om te kunnen leven. Het doel van de campagne is dat om dat belang meer te laten leven, maar vooral dat iedereen weet hoe je kunt bijdragen om biodiversiteit te herstellen.’
Matthijs de Jongh, partner van KesselsKramer, vult aan: 'Biodiversiteit is ontzettend belangrijk voor ecosystemen en een gezonde leefomgeving. Samen met Motivaction hebben we onderzoek gedaan en hieruit blijkt onder meer dat driekwart van de Nederlanders niet precies weet wat biodiversiteit is, maar nu uitleg ziet men wel het belang ervan in. Dat is precies de reden waarom deze campagne zo hard nodig is. Bekend maakt bemind, dus met bewustwording zorg je voor betrokkenheid.'
Over de pay-off 'maak grijs groener' zegt Rens de Jonge, creative director bij KesselsKramer: 'Met 'grijs' als metafoor voor alle industrie, verstedelijking en andere dingen die slecht zijn voor biodiversiteit, en 'groener maken' voor alles wat je kunt doen om biodiversiteit te herstellen, focust de campagne zich bewust op oplossingen en niet op de betekenis van het begrip biodiversiteit.'
De campagne wordt uitgerold op tv, social media, outdoor en in print. Op maakgrijsgroener.nl vindt men tips om biodiversiteit te herstellen. De Nationale Postcode Loterij en het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit zijn partner van de campagne.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing