Fox Sports wordt ESPN
- Bureaus
- 8 dec 2020 @ 16:30
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesTelevisie
- 8 dec 2020 @ 16:30
- Lucas Boon
De tv-zenders, online kanalen en apps van Fox Sports in Nederland gaan met ingang van het nieuwe jaar verder onder de naam ESPN. Een nieuwe campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, moet de naamsverandering bij de kijker onder de aandacht brengen.
De naam en vormgeving worden weliswaar anders, maar er blijft ook veel hetzelfde, zo belooft ESPN. Zo blijven alle competities en programma's die nu op Fox Sports te zien zijn onveranderd, met dezelfde presentatoren, analisten, verslaggevers en commentatoren. Per 1 januari 2021 is ESPN zodoende de thuisbasis van onder meer de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, Toto KNVB Beker, Tweede Divisie en Vrouwen Eredivisie. En daarnaast van internationaal voetbal uit de Bundesliga, UEFA Europa League en MLS.
In de campagne is gekozen voor de vertrouwde gezichten van Fox Sports, dus onder meer Jan Joost van Gangelen, Frank de Boer en Mario Been. Director marketing & creative services Jan Bonjer, zegt: 'Onze mensen, van analisten tot presentatoren en iedereen achter de schermen, maken dag in dag uit met veel liefde onze programma's. Die passie verandert niet en gaat onverminderd door onder de nieuwe naam ESPN.'
Patritia Pahladsingh, managing director van TBWA\Neboko, vult aan: 'Het leuke aan deze rebranding-campagne is dat de kijker meegenomen wordt achter de schermen van ESPN. We ervaren van dichtbij de humor en interactie tussen de menen die de zender maken. Dit geeft het vertrouwen dat we ook onder een nieuwe naam nog steeds kunnen genieten van het mooiste voetbal.'
De campagne wordt uitgerold op televisie, online, social media en radio. Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing