Fox Sports wordt ESPN

Fox Sports wordt ESPN
  • Bureaus
  • 8 dec 2020 @ 16:30
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesTelevisie

De tv-zenders, online kanalen en apps van Fox Sports in Nederland gaan met ingang van het nieuwe jaar verder onder de naam ESPN. Een nieuwe campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, moet de naamsverandering bij de kijker onder de aandacht brengen.

De naam en vormgeving worden weliswaar anders, maar er blijft ook veel hetzelfde, zo belooft ESPN. Zo blijven alle competities en programma's die nu op Fox Sports te zien zijn onveranderd, met dezelfde presentatoren, analisten, verslaggevers en commentatoren. Per 1 januari 2021 is ESPN zodoende de thuisbasis van onder meer de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, Toto KNVB Beker, Tweede Divisie en Vrouwen Eredivisie. En daarnaast van internationaal voetbal uit de Bundesliga, UEFA Europa League en MLS.

In de campagne is gekozen voor de vertrouwde gezichten van Fox Sports, dus onder meer Jan Joost van Gangelen, Frank de Boer en Mario Been. Director marketing & creative services Jan Bonjer, zegt: 'Onze mensen, van analisten tot presentatoren en iedereen achter de schermen, maken dag in dag uit met veel liefde onze programma's. Die passie verandert niet en gaat onverminderd door onder de nieuwe naam ESPN.'

Patritia Pahladsingh, managing director van TBWA\Neboko, vult aan: 'Het leuke aan deze rebranding-campagne is dat de kijker meegenomen wordt achter de schermen van ESPN. We ervaren van dichtbij de humor en interactie tussen de menen die de zender maken. Dit geeft het vertrouwen dat we ook onder een nieuwe naam nog steeds kunnen genieten van het mooiste voetbal.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, online, social media en radio. Bekijk de commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken