Fox Sports wordt ESPN
- Bureaus
- 8 dec 2020 @ 16:30
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesTelevisie
- 8 dec 2020 @ 16:30
- Lucas Boon
De tv-zenders, online kanalen en apps van Fox Sports in Nederland gaan met ingang van het nieuwe jaar verder onder de naam ESPN. Een nieuwe campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, moet de naamsverandering bij de kijker onder de aandacht brengen.
De naam en vormgeving worden weliswaar anders, maar er blijft ook veel hetzelfde, zo belooft ESPN. Zo blijven alle competities en programma's die nu op Fox Sports te zien zijn onveranderd, met dezelfde presentatoren, analisten, verslaggevers en commentatoren. Per 1 januari 2021 is ESPN zodoende de thuisbasis van onder meer de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, Toto KNVB Beker, Tweede Divisie en Vrouwen Eredivisie. En daarnaast van internationaal voetbal uit de Bundesliga, UEFA Europa League en MLS.
In de campagne is gekozen voor de vertrouwde gezichten van Fox Sports, dus onder meer Jan Joost van Gangelen, Frank de Boer en Mario Been. Director marketing & creative services Jan Bonjer, zegt: 'Onze mensen, van analisten tot presentatoren en iedereen achter de schermen, maken dag in dag uit met veel liefde onze programma's. Die passie verandert niet en gaat onverminderd door onder de nieuwe naam ESPN.'
Patritia Pahladsingh, managing director van TBWA\Neboko, vult aan: 'Het leuke aan deze rebranding-campagne is dat de kijker meegenomen wordt achter de schermen van ESPN. We ervaren van dichtbij de humor en interactie tussen de menen die de zender maken. Dit geeft het vertrouwen dat we ook onder een nieuwe naam nog steeds kunnen genieten van het mooiste voetbal.'
De campagne wordt uitgerold op televisie, online, social media en radio. Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers