Steam komt in actie voor Defensie

Steam komt in actie voor Defensie
  • Bureaus
  • 28 apr 2021 @ 11:33
  • 9646 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Arbeidsmarkt

Arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam heeft een YouTube-serie ontwikkeld voor het Ministerie van Defensie: Movie Makeovers. Met deze wervingscampagne hoopt Defensie meer jongeren te enthousiasmeren.

In Movie Makeovers reageren militairen op actiefilms en laten zien hoe het er in het echt aan toegaat door een kijkje achter de schermen bij het Korps Mariniers, de Luchtmobiele Brigade, de Pantserinfanterie en de Pantsergenie. Elke eenheid bekijkt een Hollywood-actiefilm vanuit hun eigen specialisme en vertelt vervolgens wat er niet klopt en hoe het dan wel in zijn werk gaat.
De serie Movie Makeovers is te zien op het YouTube kanaal van Werken bij Defensie. De campagne wordt via social video’s in filmtrailerstijl aangejaagd.

Credits
Klant: Ministerie van Defensie
Opdrachtgever: Kris Manders, Leontine Messaoudi-Dakriet, Klaas Daane Bolier
Bureau: Steam
Creatie: Olger Ypma en Patrick Wijnhoven
Strategie: Jari Kloppenburg
Account: Onno Gout, Veerle Koldijk, Sanne Slob
RTV: Cariola van Beek
Productiemaatschappij: Kiem Media
Regisseur: Joris Weerts
DOP: Stef Kwinten

Pantsergenie



Pantserinfanterie



Mariniers



Luchtmobiele Brigade



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken