Defensie legt focus op impactvol werk in nieuwe wervingscampagne
- Bureaus
- 9 mei 2023 @ 13:30
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ArbeidsmarktMarketing
- 9 mei 2023 @ 13:30
- Nanny Kuilboer
De nieuwste wervingscampagne ‘Generatie D wil iets betekenen’ van Defensie draait om impact. In de online video worden vragen gesteld over het verschil maken en welk effect dit heeft.
De campagne, gemaakt door employer brandingbureau Steam, valt binnen het Generatie D campagnethema en werd afgetrapt op 5 mei 2023 met een optreden van spoken word-artiest Elten Kiene in Den Haag, Rotterdam en Almere.
Nieuwe campagne Defensie door Steam: ‘Echt het verschil maken’
Majoor Martin Tennekes, campagnemanager bij Defensie: ‘De campagne draait om impact en hoe kunnen we dat beter laten zien dan met een impactvolle en emotionele spoken word-performance op de dag dat we in Nederland onze vrijheid vieren. Vrijheid is niet vanzelfsprekend en door bij Defensie te werken, in wat voor functie dan ook, draag je bij aan de vrijheid van ons land. We zijn erg trots dat deze campagne laat zien dat je met een baan bij de krijgsmacht écht het verschil maakt.’
‘Generatie D bestaat uit mensen zoals jij en ik’
David van Hoorn, senior art director bij Steam: ‘Generatie D bestaat uit mensen zoals jij en ik, en dus ook jij kunt betekenisvol werk doen. Om dat te laten zien, stellen we in de video prikkelende vragen die je aan het denken zetten. Zoals wat het betekent om op te komen voor iemand die dat zelf niet kan, of wat het betekent om naar voren te stappen als het moet. We laten zien hoe het voelt om werk te doen dat er écht toe doet. Hoe je bij Defensie het verschil maakt en welk effect dat op je heeft.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers