Rotterdam wil do-risten naar de stad lokken

Rotterdam wil do-risten naar de stad lokken
  • Bureaus
  • 18 jun 2021 @ 08:18
  • 12366 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes
  • 18 jun 2021 @ 08:18
  • 12366 x gelezen
  • Ryan Baij

Rotterdam Partners lanceert samen met de gemeente een campagne die zich richt op een nieuw type toerist: de do-rist. Dit is een toerist die wil opgaan in de cultuur van de stad.

Met de campagne wordt een gloednieuw type toerist geïntroduceerd: de ‘do-rist’. Oftewel: de toerist die zich aangetrokken voelt tot de typisch Rotterdamse ‘can do’ mentaliteit en zichzelf hier ook in herkent. Deze reiziger laat zich niet lokken door tourist traps en goedkope package deals, maar wil opgaan in de cultuur van de stad en verborgen parels zelf ontdekken. Met de focus op dit type toerist worden bezoekers aangetrokken die komen voor het unieke karakter van Rotterdam.

Een campagne met een typische Rotterdamse mentaliteit


Wilbert Lek, directeur Rotterdam Partners: ‘Toerisme is ontzettend belangrijk voor de Rotterdamse economie. Het zorgt voor inkomsten voor lokale ondernemers en het creëert werkgelegenheid. Met het langzaam verder opengaan van de reiswereld is het dan ook belangrijker dan ooit om deze hard geraakte sector een blijvende boost te geven. En juist door een campagne te lanceren met een typisch Rotterdamse mentaliteit bouwen we echt aan een levendige en leefbare stad voor bezoekers, ondernemers én bewoners’.

Het doel is de stad op een internationaal onderscheidende manier op de kaart te zetten bij potentiële bezoekers om zo het toerisme in Rotterdam weer op gang te krijgen en de bezoekerseconomie van de stad te herstellen en te versterken.

De do-rist campagne is een duurzame, overkoepelende campagneaanpak voor dit jaar en volgend jaar. Het is daarmee een vertaling van de lange termijn strategie voor toerisme van de stad Rotterdam, passend bij de uitgangspunten van de visie toerisme uit 2020. Die visie is vervolgens vertaald door Rotterdam Partners in combinatie met XYZ Creative Agency, Zuiver Media, Burst Digital Agency en verschillende Rotterdamse ambassadeurs.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken