Bureaus Springbok en Dawn bundelen krachten
- Bureaus
- 8 mrt 2022 @ 09:33
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 mrt 2022 @ 09:33
- Michiel van Zaane
Het internationale digitale bedrijf Springbok en het Amsterdamse creatieve en strategische bureau Dawn gaan voortaan samen verder.
De CEO’s van beide bureaus omschrijven de fusie als een breuk met de traditionele vorm van bureau consolidatie. De individuele agency-merken blijven behouden, maar het zal fuseren tot een naar eigen zeggen ‘nieuw soort bureau dat marketing voor merken uit de 21ste eeuw opnieuw uitvindt’.
De nieuwe organisatie zal met haar ruim 300 werknemers een groeiend aantal internationale klanten bedienen op het gebied van merkstrategie, creativiteit, data en technologie om zo de kracht van digitale transformatie te combineren met waarden transformatie en op die manier positieve verandering stimuleren.
Kim Verhaeghen, CEO en medeoprichter van Springbok, zegt: ‘Soms zijn dingen groter dan jezelf. Het samengaan van Dawn en Springbok voelt alsof het voorbestemd was. Samen zijn we in staat om een bureau te creëren met de kracht om merken, bedrijven en de maatschappij te herdefiniëren naar een positieve toekomst. We willen verantwoordelijkheid nemen en een leidende rol spelen om ons vak, en zelfs onze branche, opnieuw uit te vinden. Samen willen we een magneet worden voor talenten en merken die de ambitie hebben om de toekomst opnieuw vorm te geven voor de komende generaties.’
Inge Ligthart, CEO van Dawn, vult aan: ‘Dawn heeft een jarenlange reputatie op het gebied van missiegedreven merkstrategie en creativiteit die de bedrijven waarmee we samenwerken een flinke boost geven. Samen met Springbok tillen we die missie naar een hoger niveau. We willen het verschil maken in een wereld waarin technologie haar betrouwbaarheid moet bewijzen en merken de samenleving op een nieuwe manier moeten benaderen. Het gaat niet per se om het verbeteren van de wereld, het gaat er vooral om de wereld geen schade toe te brengen. Zijn we er al? Nee. Maar dit is onze belofte aan onszelf, onze mensen en onze klanten. We gaan niet voor de snelle commerciële winst. We gaan voor de lange termijn winst, op elk vlak. Dat is waar missiegedreven voor staat.’
Foto: Inge Lighthart en Kim Verhaeghen.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
- Kamado Joe haakt in bij witte rook... 09-05-2025
- Gift a Tree en Ideapreneurs brengen... 09-05-2025
- Johnny Wonder strijkt grote... 08-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management